اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری دشتستان خبر داد

18 درصد جرائم استان بوشهر در دشتستان است

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری دشتستان گفت: در حالی که 35 درصد جمعیت استان بوشهر در دشتستان استقرار دارند، تنها 18 درصد جرائم استان بوشهر مربوط به این شهرستان است.

18 درصد جرائم استان بوشهر در دشتستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان عبدالکریم رستگار بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار داشت: ایادی دنیای کفر و استکبار همیشه برای اخلال در مسیر حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش داشته و کوشیده‌اند به نحوی برای دستیابی به این هدف تلاش کنند.

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: همواره خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سبب نابودی منافقین کوردل و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی شده و زمینه‌ساز علاقه و حب بیشتر مردم به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

رستگار با اشاره به ایجاد امنیت مطلوب در شهرستان دشتستان اذعان داشت: در سال‌های نه چندان‌ دور گذشته هیچ رضایتی از وضعیت امنیتی شهرستان دشتستان وجود نداشت و یکی از دغدغه‌های اساسی شورای تامین شهرستان و استان و حتی شورای امنیت کشور بود ولی به حول و قوه الهی به شرایط مطلوبی دست یافته‌ایم.

وی اضافه کرد: وضعیت امنیت شهرستان دشتستان امروز به هیچ نحو قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست و تمامی این موفقیت‌ها در سایه همدلی و همکاری اعضای شورای تامین شهرستان دشتستان و مسئولان امنیتی شهرستان حاصل شده و باید توان و پتانسیل خود را برای حفظ این شرایط به کار گیریم.

این مسئول با اشاره به آنکه در سال‌های گذشته به طور متوسط شاهد وقوع 55 قتل در شهرستان دشتستان بوده‌ایم بیان داشت: در سال گذشته با تدابیر امنیتی این میزان به 13 قتل کاهش یافت و در سه ماهه نخست سال جاری به حول و قوه الهی شاهد دو مورد قتل به خاطر مسائل و اختلافات خانوادگی بوده‌ایم که مساله امنیتی محسوب نمی‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان عنوان کرد: در سال‌های گذشته متوسط سرقت موتورسیکلت در شهرستان دشتستان 30 موتورسیکلت در روز بود که در سال 90 به 2 موتورسیکلت و در سه‌ ماهه ابتدایی سال جاری به طور متوسط شاهد سرقت روزانه یک موتورسیکلت در شهرستان دشتستان بوده‌ایم.

رستگار ادامه داد: کاهش چشمگیر میزان سرقت یکی از ویژگی‌ها و پتانسیل‌های مهم امنیتی شهرستان دشتستان در سال‌های اخیر است و شاهد کاهش سرقت از 20 مورد در روز به یک و گاها روزهایی را شاهد بوده‌ایم که در آن هیچ سرقتی به وقوع نپیوسته است.

وی با تاکید بر آنکه در سال‌های اخیر قضات خوش‌نام دادگستری شهرستان دشتستان با قاطعیت تاریخی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مسائل قضایی رسید‌گی کرده‌اند تصریح کرد: کاهش اطاله دادرسی از 2 سال به 2 ماه از مسائل مهمی است که سبب برقراری امنیت در شهرستان دشتستان شده است.

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان با اشاره به کاهش ترافیک پرونده‌های دادگستری شهرستان دشتستان تاکید کرد: در سال‌های گذشته بین یک‌هزار و 200 تا 3 هزار پرونده در شعب دادگستری شهرستان دشتستان وجود داشت و در سال‌های اخیر این میزان به یک‌صد تا 200 پرونده کاهش یافته است.

رستگار بیان داشت: شهرستان دشتستان بیش از 35 درصد از جمعیت استان را در خود جای داده ولی بر اساس آمار رسمی موجود تنها 18 درصد از جرائم استان مربوط به شهرستان دشتستان است و این وضعیت در سال‌های اخیر در شهرستان دشتستان بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول