اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح نیمه شعبان

اجتماع عظیم منتظران در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی گفت: همزمان با طلوع صبح نیمه شعبان، اجتماع عظیم منتظران در مشهد برگزار می‌شود.

اجتماع عظیم منتظران در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، سید وحید موسویان در جلسه هماهنگی اجتماع عظیم منتظران، با بیان اینکه همزمان با طلوع صبح نیمه شعبان، اجتماع عظیم منتظران در مشهد برگزار می‌شود، اظهار داشت: زمان برپایی این تجمع بزرگ مردمی را ساعت هفت صبح روز 15 تیر ماه مصادف با نیمه شعبان اعلام کرد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده پس از قرائت دعای ندبه در محل میدان شهدا، اجتماع به سمت حرم مطهر امام هشتم(ع) حرکت خواهد کرد.

وی انتظار حقیقی را عجین شده با مفهوم ولایت دانست و افزود: با توجه به قرائت‌های متعدد و سوء‌استفاده برخی جریان‌ها از مفهوم انتظار، تلاش برای ترویج فرهنگ اصیل مهدویت مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری و فقه تشیع را ضروری می‌دانیم.

وی با اشاره به اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی مختلف برای شرکت در برگزاری برنامه‌های این مراسم، تصریح کرد: تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی مجری اصلی این برنامه‌ها خواهند بود.

مدیرکل دفتر اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: تبیین مفهوم مهدویت در اندیشه امام رضا(ع) و احیای شب نیمه شعبان به‌عنوان یکی از محتمل‌ترین شب‌های قدر از دیگر برنامه‌های امسال استان است که در مشهد و برخی از شهرستان‌های دیگر برگزار می‌شود.

موسویان یادآور شد: هماهنگی‌های لازم برای تعیین محدودیت‌های ترافیکی، تامین نظم و امنیت مراسم، استفاده از توان رسانه‌های جمعی و تبلیغات برای اطلاع‌رسانی به مردم به منظور حضور در مراسم در حال انجام است.

وی با اشاره به تجربه موفق برگزاری اجتماع بزرگ فاطمیون در دهه فاطمیه ابراز امیدواری کرد: برپایی این مراسم همراه با قرائت دعای ندبه گامی در راستای تقویت بیش از پیش اذهان عمومی و باورهای مردم دین مدار این خطه شود.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول