اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کشور خبر داد

اجرای طرح جامع امنیت پایدار مرزی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی وزیر کشور از اجرای طرح جامع امنیت پایدار مرزی خبر داد.

اجرای طرح جامع امنیت پایدار مرزی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی عبداللهی عصر امروز در همایش بین‌المللی خراسان جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره داشتن یک ارتباط همه جانبه با کشورهای همسایه و منطقه بوده و تلاش جدی در این راستا از سال‌ها پیش آغاز شده و امروزه این تلاش در همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای یک ارتباط همه جانبه وجود دارد.

وی فلسفه برگزاری این همایش را تبادل اطلاعات بین کشورهای منطقه و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دو سویه در راستای بهبود زندگی ملت‌های منطقه دانست.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه ترانزیت بیت‌الغزل این همایش است، گفت: ترانزیت به مفهوم اینکه راه‌آهن، بزرگراه و آزادراه ایجاد کنیم نیست بلکه لازمه زیرساخت‌ها برای توسعه در محور شرق است.

عبداللهی با اشاره به اینکه در ترانزیت باید توسعه ترانزیتی مبدأ، مقصد و طول مسیر با هم دیده شود، افزود: این امر موجب رونق و توسعه هر سه بخش و ایجاد ظرفیت برای ترانزیت همزمان با ایجاد زیرساخت‌های ضروری می‌شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور در بخش‌های ساختاری و بخش‌های تصویب پروژه‌های کلان اقدامات مناسبی را آغاز کرده است، گفت: از نظر ساختاری شورایی تحت عنوان شورای توسعه و امنیت پایدار شرق کشور صورت گرفته و مصوبات این شورا به عنوان مصوبات هیئت دولت برای اجرایی شدن قابل ابلاغ است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور مصوبه ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در شرق کشور را از مصوبه‌های مهم و کامل این شورا برای توسعه محور شرق کشور دانست و گفت: این مصوبه مشوق‌ها و تسهیلات خوبی را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم کرده است.

عبداللهی به موضوع امنیت ترانزیت در محور شرق کشور اشاره کرد و ادامه داد: امروز خراسان جنوبی محور توسعه ترانزیت در شرق کشور است و نشان‌دهنده وجود مقدمات مناسب برای انجام امور ترانزیت و حمل و نقل است.

وی امنیت را مقوله‌ای لازم برای تمامی فعالیت‌ها دانست و گفت: بدون وجود امنیت هیچگونه فعالیتی در هیچ بخشی امکان‌پذیر نخواهد بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ارتباط خوب و مناسب با کشورهای همسایه را از دیگر مزایای محور شرق در خراسان جنوبی دانست و گفت: ایجاد تفاهم‌نامه‌هایی بین ایران و کشورهای منطقه شرق می‌تواند عاملی موثر در راستای توسعه محور شرق و ترانزیت این منطقه باشد.

عبداللهی از اجرای طرح جامع امنیت پایدار مرز خبر داد و افزود: این طرح با کمک تمامی دستگاه‌های اجرایی آماده و در 152 ماده تقدیم مجلس شده که هم اکنون سیر مراحل تصویب قانونی خود را می‌گذراند.

وی ادامه داد: این طرح می‌تواند کمک بزرگی برای مدیران استانی به ویژه استانداران باشد تا فعالیت در حوزه مرز و بازارچه‌های مرزی را در آینده نزدیک در دستور کار خود قرار دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از ایجاد زیر ساخت‌های مرزی خبر داد و افزود: این طرح هم اکنون در استان‌های خراسان جنوبی و رضوی آغاز شده و می‌تواند کمک بزرگی در راستای تسهیل رفت و آمدها و سرعت در نقل و انتقالات و ایجاد امنیت پایدار در مسیر ترانزیت باشد.

عبداللهی سیاست جمهوری اسلامی ایران را ارتقای روابط با کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: تبادلات با کشورهای همسایه در دستور کار جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تبادل گاز بین ایران و ترکمنستان و ترکیه و آغاز آن به پاکستان و هندوستان آن را وضعیت مناسب برای توسعه محور شرق و فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری در این منطقه دانست.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول