اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پیشکسوت کبدی در نامه‌ای به فارس‌

مسئولان کبدی مازندران شناخت دقیقی از این رشته ندارند/ خانه‌نشینی ملی‌پوشان مازنی کبدی

خبرگزاری فارس: کارشناس و پیشکسوت کبدی ‌مازندران گفت: مسئولان ارشد هیئت کبدی مازندران شناخت دقیقی از این ورزش ندارند.

مسئولان کبدی مازندران شناخت دقیقی از این رشته ندارند/ خانه‌نشینی ملی‌پوشان مازنی کبدی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا سعادت‌فر در نامه‌ای به دفتر خبرگزاری فارس در پاسخ به انتقاد رئیس هیئت کبدی مازندران از عملکرد رئیس فدراسیون کبدی اظهار داشت: هدف از ارسال این نامه به رسانه‌‌ها ارزیابی هیئت کبدی مازندران در دوره چهار ساله ریاست خلیل انتظاری رودبارکی در راس هیئت کبدی استان مازندران است.

وی با اعلام اینکه انتقادات رئیس هیئت کبدی مازندران به شدت قهرمانان و دلسوزان کبدی مازندران را نگران کرد، گفت: مطالب اعلام شده از طرف هیئت کبدی مازندران پر از تهمت و خالی از انصاف و بدون نظر کارشناسی بیان شد.

این کارشناس کبدی ادامه داد: زیر سئوال بردن عملکرد فدراسیون بسیار موفق کبدی کشور فقط از سر احساس و انتقام و ترس از به زیر سئوال رفتن عملکرد ضعیف هیئت کبدی استان از سوی فدراسیون بود.

در ادامه این نامه خطاب به خلیل انتظاری رئیس هیبت کبدی مازندران عنوان کرد: سکوت چهار ساله دلسوزان کبدی مازندران از عملکرد ضعیف انتظاری به خاطر نوپا بودن این رشته در استان انجام شد.

وی در ادامه نامه خطاب به رئیس هیئت کبدی مازندران بیان داشت: آقای انتظاری، هیچ‌کس نمی‌تواند عملکرد موفق فدراسیون کبدی را در دو بخش آقایان و بانوان انکار کند.

سعادت‌فر تصریح کرد: موفقیت‌هایی کبدی  که این رشته ورزشی را به عنوان پرافتخارترین رشته تیمی کشور معرفی کرد که این موفقیت حاصل برنامه‌ریزی هدفمند و تلاش مسئولان فدراسیون کبدی کشور رقم  می‌خورد.

این کارشناس کبدی یادآور شد: مسئولان کبدی استان مازندران چرا به جای پرداختن به عملکرد ضعیف خودشان و برای رهایی از انتقاد‌ها خدمات با ارزش دیگران را زیر سئوال می‌برند.

وی نامه‌اش را با انتقاد از برنامه‌های اجرا نشده در کبدی ادامه داد و اضافه کرد: عدم تشکیل ساختار هیئت و کمیته‌های مختلف از قبیل کمیته مسابقات، داوران، مربیان و کمیته بانوان در هییت کبدی استان اگر موجود است اطلاع‌رسانی و اگر وجود ندارد خود جای بحث دارد.

سعادت‌فر با اعلام اینکه شخص رئیس هیئت کبدی مازندران از رشته کبدی ندارد و همین عدم شناخت باعث شد تا برنامه‌ریزی مناسبی برای این رشته ورزشی در استان انجام نشود.

این کارشناس کبدی با انتقاد از عدم برگزاری مسابقات استانی در مازندران ابراز داشت: در طول چهار سال ریاست کبدی انتظاری هیچ‌گونه مسابقات قهرمانی کبدی در مازندران برگزار نشد.

وی انتقاداتش از عملکرد کبدی مازندران را با چند سئوال ادامه داد و گفت: چطور می‌توان تیم‌های منتخب استان برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور را شناسائی کرد، چطور می‌توان استعدادهای مناسب بچه‌های شهرستانی را شناسایی کرد، چطور می‌توان انگیزه‌ای برای ورزشکاران این رشته ورزشی ایجاد کرد.

سعادت‌فر دیگر دغدغه ورزشکاران کبدی مازندران را عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیگری و داوری در طول چهار سال عنوان کرد و افزود: تعداد مربیان و داوران فعال در این رشته ورزشی به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

 

* انتقاد به نحوه گزینش روسای هیئت‌های شهرستانی

این کارشناس کبدی با انتقاد از نحوه گزینش روسای هیئت‌های کبدی مازندران گفت: کفایت فنی روسای هیئت‌های شهرستانی اثبات نشده و انتخاب روسای هیئت‌های شهرستان بر اساس رابطه کاری رئیس هیئت استان انجام شد.

 

* نبود حتی یک باشگاه کبدی در مازندران

وی خاطرنشان کرد: روسای هیئت‌ها اطلاعی از ورزش کبدی ندارند و در برخی شهرستان‌های استان حتی یک باشگاه کبدی و یا یک ورزشکار سازماندهی شده وجود ندارد.

این کارشناس کبدی ادامه داد: رئیس هیئت کبدی مازندران از قهرمانان نخبگان کبدی استان مازندران حمایت مناسبی نشد و برخی از ملی‌پوشان این رشته خانه‌نشین و یا تغییر رشته دادند.

 

* دفتر هیئت کبدی در مازندران تعطیل است

سعادت‌فر با انتقاد از بسته بودن دفتر هیئت کبدی مازندران در طول سال عنوان کرد: حدود یک ماه است که دفتر هیئت کبدی مازندران به دلیل در پیش بودن مجمع انتخاباتی جدید بازشده است.

این کارشناس کبدی در ادامه نامه خود از عدم همراهی مسئولان کبدی مازندران با ورزشکاران گفت: تیم منتخب مازندران برای حضور در مسابقات مختلف با هزینه خود ورزشکاران اعزام می‌شود و اگر هم موفقیتی توسط این تیم‌ها کسب می‌شود با کمال بی‌انصافی و بدون هیچ‌گونه تقدیر و تشکری، تمام موفقیت کسب شده را به نام رئیس هیئت کبدی استان ثبت می‌شود.

سعادت‌فر ادامه داد: هیئت کبدی استان مازندران تنها در برخی اعزام‌ها هزینه کرایه مینی‌بوس و هزینه لباس تیم را متقبل شد.

وی متذکر شد: در زمان سمت تصدی‌گری انتظاری در کبدی مازندران جایگاه کبدی مازندران از چهارم به هیجدهم تنزل پیدا کرد و موفقیت‌های کبدی مازندران تنها حاصل تلاش زحمات دوست داران کبدی این استان است.

این کارشناس کبدی در پایان اذعان داشت: تنها سانس تمرینی کبدی  در مازندران برای قهرمانان کبدی استان 5/1 ساعت در سه روز هفته و در آخرین ساعات شب انجام می‌شود.

انتهای ‌پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول