اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سرمایه‌گذاران قمی

گردهمایی فعالان اقتصادی قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور سرمایه‌گذاران قمی گردهمایی فعالان اقتصادی قم با موضوع سرمایه‌گذاری در استان برگزار شد.

گردهمایی فعالان اقتصادی قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همایش فعالان اقتصادی کلانشهر قم با موضوع سرمایه‌گذاری در استان پنجشنبه شب با حضور احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، محمد دلبری شهردار قم، دکتر اعتصامی قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور، اعضای شورای شهر و سرمایه‌گذاران قمی پنجشنبه شب در هتل پارسیان برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، محسن نصیری معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری قم با بیان اینکه هدف از تشکیل این همایش تعاملات فی ما بین بخش خصوصی و شهرداری است تصریح کرد: این جلسات به صورت فصلی تداوم خواهد داشت و جلسات آینده علمی و تخصصی برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم شهردار قم با بیان اینکه هدف از تشکیل این همایش رفع دغدغه و شنیدن مشکلات و پیشنهادات سرمایه‌گذاران استان است تصریح کرد: در این چند مدتی که توفیق خدمت داریم از ابتدا برنامه‌ریزی کردیم تا همایش بین‌المللی را برای شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم داشته باشیم تا ظرفیت‌های استان را معرفی کنیم.

محمد دلبری با بیان اینکه در راستای شناسایی امکانات قم به سراسر جهان اقدامات لازم صورت می‌گیرد خاطر نشان کرد: به همین دلیل در بررسی‌های اولیه به این نتیجه رسیدیم که ابتدا سرمایه‌گذاران قمی را گردهم آورده و مشکلات و دغدغه‌های آنها را بررسی و رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه توسعه سه ساله و پنج ساله استان تدوین شده است اظهار کرد: چشم‌انداز استان در افق 1404 مشخص شده است.

شهردار قم دلایل سرمایه‌گذاری را میهن دوستی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و پیشرفت اقتصادی کشور دانست و اضافه کرد: یکی از دلایلی که مانع سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود، سیستم بانکی است و نرخ سود سپرده بانک‌ها علاقه سرمایه‌گذاران را کم می‌کند.

در ادامه این همایش احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه یکی از موانع رشد سرمایه‌گذاری موانع قانونی است تصریح کرد: متاسفانه قوانین و مقرراتی که وضع شده مربوط به دورانی است که نوع سرمایه‌گذاری به این شکل نبوده است.

وی دیگر مانع سرمایه‌گذاری را موانع مدیریتی دانست و خاطر نشان کرد: سلیقه مدیران بسیار مهم است، زیرا ممکن است مدیری علاقه‌ای به موضوع سرمایه‌گذاری نداشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که برای جذب سرمایه‌گذار نگاه برد - برد باید وجود داشته باشد اضافه کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی و مرجعیت از پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص) حمایت خوبی کردند و اگر این طرح خوب مدیریت شود فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول