اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد چهارمحال و بختیاری خبر داد

تشکیل شورای فرهنگ عمومی در دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از تشکیل شورای فرهنگ عمومی در دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد.

تشکیل شورای فرهنگ عمومی در دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین گنجی ظهر امروز در نشست این هفته شورای فرهنگ عمومی بر ضرورت توجه به مسائل حوزه فرهنگ در همه دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و اظهار داشت: تشکیل شورای فرهنگ عمومی در دستگاه‌های اجرایی به منظور ارتقای سطح فرهنگ عمومی در جامعه ضروری است و در همین راستا با توجه به این ضرورت شورای فرهنگ عمومی در دستگاه‌های اجرایی استان به زودی تشکیل و فعال می‌شود.

وی به شرایط تشکیل و شیوه فعالیت این شورا در دستگاه‎های اجرایی اشاره کرد و افزود: مدیرکل و یا رئیس دستگاه‎ اجرایی با حکم استاندار به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی آن دستگاه مشخص و منصوب می‎شود.

گنجی خاطرنشان کرد: شوراهای فرهنگ عمومی دستگاه‌های اجرایی در این استان به مدت شش ماه فعالیت کرده و پس از آن فعالیت این شوراها بازبینی می‌شود تا نقاط قوت و ضعف آن شناسایی شده و برای رفع نقاط ضعف برنامه‎ریزی شود.

وی ادامه داد: هدف عمده و محور اساسی فعالیت این شوراها در دستگاه‌های اجرایی برنامه‎ریزی برای ارتقای فرهنگ عمومی در دستگاه‌های اجرایی و جامعه است که امیدواریم با جدیت مسئولان در پیگیری این موضوع و برگزاری منظم جلسات شورا در ادارات خود به تحقق این هدف نزدیک شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه برای دستیابی به نقطه مطلوب راه طولانی را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: در حقیقت بخش فرهنگ و هنر در استان همانند سایر بخش‌ها دارای نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای خاص خود است.

وی با اشاره به اولویت‌بندی نیازهای فرهنگی این استان گفت: در این عرصه ابتدا نگاه درست و صحیح، جامع و آگاهانه به عرصه فرهنگ مطرح است به این معنا که اصل، ذات و جوهره‌ فرهنگ مورد توجه قرار گیرد به دور از حاشیه‌ها و ابزار فرهنگی که گاه سبب می‌شود ما از مسیر اصلی در توسعه فرهنگی خارج شویم.

این مسئول اضافه کرد: توجه به مبانی و اصول فرهنگی و زیر‌ساخت‌های مورد نیاز از جهت‌های مختلف، ایجاد نقطه اتصال و توافق و تعامل برای هر گونه برنامه‌ریزی و اقدام فرهنگی که منجر به ایجاد حرکت و جریان فرهنگی می‌شود و صرفاً به فعالیت‌های موردی موازی و کم‌اثر بسنده نمی‌کند از دیگر نیازهای فرهنگی استان است.

انتهای پیام/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول