اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

استکبار جهانی از استقلال و اقتدار ایران نگران است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: استکبار جهانی از استقلال و اقتدار ایران نگران و در هراس است.

استکبار جهانی از استقلال و اقتدار ایران نگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عابدین خرم ظهر امروز در مراسم بیست و پنجمین سالگرد فاجعه بمباران شیمیایی سردشت اظهار داشت: هفتم تیرماه سال 1366 فجیع‌ترین جنایتی است که رژیم بعثی عراق با حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع شهر مقاوم و سرافراز سردشت مرتکب شدند.

وی افزود: بمباران شیمیایی سردشت از دموکراسی و حقوق بشر دروغین غرب پرده برداشت چرا که حتی مجامع بین‌المللی حقوق بشر نیز در مقابل این جنایت سکوت کردند.

خرم در ادامه توطئه‌ها و دشمنی‌های استکبار جهانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استکبار جهانی از استقلال و اقتدار کشور در تمامی زمینه‌ها نگران است از این رو با توطئه‌های مختلف سعی در ایجاد مانع در مسیر پیشرفت نظام اسلامی است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم در ادامه این مراسم گفت: اگر سازمان‌های بین‌المللی در برابر فاجعه هفتم‌تیر واکنش مناسبی نشان می‌دادند جلوی بسیاری از فجایع دیگر نظیر بمباران شیمیایی حلبچه گرفته می‌شود و کسی جرات نمی‌کرد از بمب‌های شیمیایی علیه مردم بی‌دفاع استفاده کند.

رسول خضری با بیان اینکه مواد شیمیایی به کار برده شده در بمباران شیمیایی سردشت تا 50 سال اثرات ماندگار دارند افزود: تامین نیروهای متخصص مورد نیاز و امکانات پزشکی برای مصدومان شیمیایی سردشت و رسیدگی به وضعیت از موضوعاتی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: جانبازان شیمیایی سردشت به دلیل نبود امکانات پزشکی تخصصی در این شهرستان به شدت رنج می‌برند.

فرماندار سردشت در ادامه این مراسم بیان داشت: بمباران شیمیایی این شهر نمونه بارز اسناد جنگ تحمیلی بوده و مظلومیت و حقانیت ایران را اثبات می‌کند.

وی افزود: دشمن بعثی با بمباران شیمیایی سردشت نه تنها نتوانست ذره‌ای از اراده و ایمان مردم و پایبندی آن‌ها به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی کم کند بلکه آن‌ها مصمم‌تر از گذشته آماده دفاع از مرزهای میهن اسلامی هستند.

ذبیح‌اله کاظمی خاطرنشان کرد: وجود هزاران شهید و مجروح شیمیایی در ایران اسلامی نشانگر وسعت استفاده این رژیم جنایتکار از انواع سلاح‌های شیمیایی است.

مردم شهیدپرور سردشت در سالگرد فاجعه بمباران شیمیایی این شهر، از میدان سرچشمه، محل اصابت بمب‌های شیمیایی، تا مزار شهدای این شهر را راهپیمایی کردند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول