اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

ضعف مدیریتی کردستان یک مشکل فرهنگی است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان ضعف مدیریتی استان را یک مشکل فرهنگی عنوان کرد و گفت: بسیاری از مدیران استان دنبال توجیه و بهانه‌تراشی برای توجیه ضعف مدیریتی و کم‌کاری خود هستند.

ضعف مدیریتی کردستان یک مشکل فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی صبح امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج، بر تغییر دیدگاه مدیریتی در سطح استان تاکید و اظهار کرد: در حال حاضر شرایط و زمینه کسب و کار و خدمتگزاری به مردم کاملا مهیاست و باید از فرصت‌های به دست آمده نهایت استفاده را به منظور توسعه همه‌جانبه استان به کار برد.

شهبازی با بیان اینکه 236 میلیارد تومان اعتبار علاوه بر اعتبارات استانی برای کردستان جذب شده است، گفت: مدیران اجرایی استان با نقد کردن و پذیرش صادقانه اهمال‌کاری و کاستی‌های مدیریتی خود باید سعی در جذب این اعتبارات داشته باشند.

وی پیگیری مسائل و مشکلات صادرات از مرزهای بانه، سقز و مریوان را یکی از دغدغه‌های همیشگی خود عنوان کرد و خواستار سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در آن مرزها شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه کشور عراق هم‌اکنون بهتر و بیشتر از گذشته خواهان همکاری با ایران و به ویژه استان کردستان است، فراهم شدن زیرساخت‌های مرزهای استان را بزرگ‌ترین کمک به مردم برای ارتقای سطح رفاه و معیشت مردم عنوان کرد.

استاندار کردستان بر پیگیری مسائل و مشکلات مرز باشماق مریوان و اطلاع‌رسانی شفاف و روشن تاکید و اظهار کرد: مسائل و مشکلات این مرز با تشکیل یک کمیته از استان و کمیته‌ای از سلیمانیه در دو سه ماه آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شهبازی همچنین بر رفع مشکلات گذرنامه، کانکس‌ها و پایانه‌های مسافری تاکید و در خصوص احداث شهرک مرزی مشترک صنعتی، اظهار کرد: اگر این شهرک در زمین مشترک ایران و عراق باشد نتیجه بهتر و مطمئن‌تری را به دنبال دارد.

به گفته استاندار کردستان بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان چهار هزار و 500 میلیارد تومان طرح و پروژه مهر ماندگار تعریف شده که امیدواریم سریع‌تر به نتیجه لازم برسد.

شهبازی انتقال یکسری از نفت‌کش‌ها و ترانزیت‌های جاده مریوان به سیرانبند بانه به منظور کاهش بار ترافیکی،  آلودگی و خطر را یکی دیگر از برنامه‌های بهبود وضعیت مرزها عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بانک‌ها مظلوم و مورد بی‌مهری واقع شده‌اند، گفت: قدرت ریسک‌پذیری در سطح جامعه کاهش پیدا کرده است.

شهبازی فضای سیستم بانکی استان را ناشی از شرایط موجود در کشور عنوان کرد و گفت: این ضعف‌ها و مشکلات را باید با تلاش مجدانه و تعامل و همکاری ادارات و بانک‌ها حل کنیم.

استاندار کردستان گفت: با وجود اینکه در ادارات و نهادها و ارگان‌های دولتی استان نیروی مازاد کاری وجود دارد اما شرایط لازم را برای جذب سه هزار نفر نیروی کار در دستگاه‌های مختلف دولتی در سال‌جاری فراهم کرده‌ایم.

شهبازی همکاری بخش خصوصی و مشارکت در ایجاد اشتغال پایدار در استان را ضروری خواند و گفت: کارآفرینان بزرگترین خدمت را در راستای اشتغالزایی و تسریع در روند توسعه کشور انجام می‌دهند و شایسته تقدیر و ارج بسیار هستند.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول