اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی منطقه قروه خبر داد

انهدام باند اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در قروه

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی منطقه قروه از انهدام یک باند اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

انهدام باند اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در قروه

 به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، هاشمی‌فر در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان قروه با اعلام این خبر اظهار داشت: 8 نفر از اعضای اصلی این باند دستگیر و 2 دستگاه خودرو نیز توقیف و به مراجع قضایی تحویل شد.

وی همچنین از کشف و ضبط 3 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در دو ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: در همین مدت 80 گرم هروئین و 400 گرم شیشه نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی قروه در ادامه با اشاره به اجرای دو مرحله طرح ارتقا امنیت اجتماعی به پاکسازی محل‌های آلوده شهرستان در راستای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: طی اجرای این طرح 125 نفر از معتادان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در شهرستان به همراه 15 دستگاه خودرو و 10 دستگاه موتورسیکلت دستگیر شدند.

هاشمی‌فر در ادامه با تاکید بر لزوم آشنایی بیشتر نسل جوان و نوجوان با مضرات مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی تصریح کرد: براساس تحقیقات به عمل آمده میانگین سنی مصرف‌کنندگان ماده مخدر تریاک بین 40 تا 55 سال، شیشه 20 تا 23 سال، هروئین 22 تا 40 سال و حشیش بین 20 تا 28 سال است که رواج مصرف مواد مخدر صنعتی در بین جوانان بیشتر مشاهده می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قروه نیز از کاهش جمعیت معتادان این شهرستان با تشدید فعالیت مراکز بازپروری خبر داد و گفت: تشکل‌های غیردولتی نقش ارزنده‌ای در پیشگیری از اعتیاد و نیز درمان معتادان ایفا می‌کنند.

محمد مبین با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها با علم و فناوری تلاش می‌کنند مردم را گرفتار مواد مخدر کنند، تصریح کرد: دفاع ما در برابر این حمله باید متناسب باشد و نباید غفلت کنیم و تمامی دستگاه‌ها باید خود را موظف به مقابله با این حربه شوم استعمار بدانند.

وی مواد مخدر و معضل خانمان‌سوز اعتیاد را یک مسئله تهدیدکننده جامعه دانست و افزود: باید با توجه خاص به مقوله پیشگیری، آحاد جامعه و از جمله نسل جوان و خانواده‌ها را با تبعات آن بیش از پیش آشنا کرد.

مبین، نقش رسانه‌های ارتباط جمعی در فرهنگ‌سازی و افزایش هوشیاری جامعه را در این ارتباط بسیار مهم توصیف کرد.

وی اظهار داشت: در افزایش تولید و قاچاق مواد مخدر و قاچاق آن به کشور ما، عامل سیاسی دخیل است و این اقدام دشمن با هدف ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول