اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نمین:

درصد قبولی‌های کنکور در نمین بالاتر از میانگین کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین گفت: درصد قبولی داوطلبان کنکور در شهرستان نمین بالاتر از میانگین کشوری است.

درصد قبولی‌های کنکور در نمین بالاتر از میانگین کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد قاسم‌زاده صبح امروز در همایش تجلیل از پذیرفته شدگان کنکور سراسری شهرستان نمین اظهار داشت: درصد قبول شدگان کنکور در شهرستان نمین 47/61 درصد است در حالی که این رقم در میانگین کشوری 54 درصد را نشان می‌دهد.

وی با یادآوری اینکه دانش‌اموزان این شهرستان امسال با حضور در کلاس‌های تقویتی، برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و همچنین بهره‌گیری از اساتید و معلمان باتجربه عزم خود را جزم کردند تا در کنکور رتبه قابل قبولی را کسب کنند تصریح کرد: این امر دور از دسترس نیست.

مدیر آموزش و پرورش نمین از کسب رتبه اول استانی در گروه آزمایشی هنر، رتبه سوم استانی در گروه‌های آزمایشی زبان خارجه و ریاضی فیزیک توسط دانش‌آموزان نمینی در کنکور سراسری سال 90 خبر داد.

قاسم‌زاده افزود: این شهرستان در مجموع گروه‌های آزمایشی نیز رتبه ششم را در بین مناطق 19 گانه استان به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان نمین با بیان این که رتبه قبولی شرکت کنندگان در کنکور 90 شهرستان نمین هم در گروه پسران و هم گروه در دختران از میانگین کشوری بالاتر است اضافه کرد: میانگین کشوری قبولی دختران در این کنکور 54.27 و رتبه پسران 54.6 درصد است در حالی که این رقم در شهرستان نمین به 59.58 درصد برای قبولی دختران و 64.13 درصد برای پسران رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این همایش نادر بیننده معاون فرماندار نمین هم با تقدیر از تلاش‌های مربیان و دانش‌آموزان شهرستان در کسب این رتبه‌ها، کسب رتبه ششم استانی در کنکور را به لحاظ سابقه فرهنگی شهرستان نمین برازنده این شهرستان ندانست.

حسین سلطانی دارنده رتبه 664 منطقه سه کشوری و پذیرفته شده رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از روستای محمودآباد شهرستان نمین نیز در این همایش عوامل موثر در قبولی خود با رتبه مذکور را استفاده حداکثری از اوقات فراغت برای پرداختن به مطالعه اعلام کرد و از حمایت خانواده و مشاوران مدرسه خود در این راستا تشکر کرد.

در پایان این همایش با اهدای هدایایی از 34 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری کنکور سال 90 و 15 نفر از راه یافتگان به مسابقات علمی کار و دانش و فنی و حرفه‌ای و مسابقات آزمایشگاهی شهرستان نمین تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول