اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری کنگان:

پرونده‌های طلاق در شهرستان کنگان افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری کنگان گفت: میزان پرونده‌های طلاق در شهرستان کنگان افزایش یافته است.

پرونده‌های طلاق در شهرستان کنگان افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان محمد سهیلی عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر اظهار داشت: دستگاه قضایی شهرستان کنگان در سال‌های اخیر کوشیده در فعالیت خود به نحو مطلوب عمل کند و رضایت اهالی شهرستان کنگان را جلب کند.

رئیس دادگستری شهرستان کنگان با اشاره به افزایش 40 درصدی پرونده‌های قضایی شهرستان کنگان در سال 90 خاطر نشان کرد: حجم پرونده‌های قضایی شهرستان کنگان در سال 89، 5 هزار و 512 پرونده بوده و با افزایش 40 درصدی این میزان به 7 هزار و 620 پرونده در سال 90 رسیده است.

سهیلی اذعان کرد: افزایش جمعیت و حضور صنعت در منطقه به روند رو به افزایش مواد مخدر در شهرستان کنگان در سال گذشته افزوده است.

وی در همین ارتباط اضافه کرد: حجم پرونده‌های مربوط به مواد مخدر در شهرستان در سال 89 حدود 89 پرونده بود که این میزان در سال 90 به 276 پرونده افزایش یافت.

این مسئول با هشدار در زمینه افزایش طلاق در شهرستان گفت: میزان پرونده‌های مربوط به طلاق در سال 89 بیش از 90 پرونده و در سال 90 به 153 پرونده افزایش یافته است.

رئیس دادگستری شهرستان کنگان تصریح کرد: با همکاری مرکز مداخله در بحران‌های بهزیستی تلاش شده تا زندگی زناشویی سامان و مشکلات حل و به مرحله طلاق کشیده نشود.

سهیلی متذکر شد: اهتمام جدی در بخش پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، مبارزه با مفاسد اجتماعی و منکراتی، برخورد قاطع با افراد شرور و مخل نظم عمومی و رسیدگی سریع و قاطع به دعاوی مردم از مهم‌ترین اهداف دادگستری شهرستان کنگان است.

محسن صادقی از قضات استان قزوین و فرزند شهید آیت‌الله صادقی از شهدای فاجعه هفتم تیر با بیان مطالبی پیرامون عظمت و جایگاه شهدای هفتم تیر به بیان خاطراتی از شهید آیت‌الله صادقی پرداخت و گفت: شهدای هفت تیر محصول اسلام و حوزه‌های علمیه بودند.

وی ولایت‌مداری را رمز ماندگاری شهدای واقعه هفت تیر دانست و افزود: رمز ماندگاری شهدای هفتم تیر کار برای خدا و ولایت‌مداری بود.

صادقی استقلال قاضی را سرمایه اصلی قوه قضاییه دانست و با تاکید بر رعایت قانون و پایبندی به آن اذعان کرد: فصل‌الخطاب در قضاوت برقراری عدالت و اجرای دقیق قانون است.

صادقی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: گروه‌ها و احزاب باید با پایبندی به اصول، ارزش‌ها و قانون از هم‌اکنون فضایی سالم و محبت‌آمیز با هدف اعتلای نظام دینی را رقم بزنند.

وی با تاکید بر آنکه باید فضای همدلی و دلگرمی مردم را فراهم کنیم افزود: ایجاد هرگونه دلسردی در مردم خیانت به خون شهداست.

در این آیین از فرزندان شهید کارمند دادگستری تجلیل شد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول