اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بزرگترین کارخانه کاشی کشور:

برخی مسئولان در تحقق فرمایش رهبری کم کاری می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بزرگترین کارخانه کاشی کشور اعتقاد دارد که برخی از مسئولان برای تحقق فرمایش رهبری در زمینه حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی کم کاری می‌کنند و باعث دلسردی فعالان عرصه تولید می‌شوند.

برخی مسئولان در تحقق فرمایش رهبری کم کاری می‌کنند

 محمدعلی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه با تقدیر از گزارش خبرگزاری فارس در حوزه استان یزد با عنوان «منتظر اعلام موضع شفاف دولت در مقابل صنعت مناطق محروم هستیم» و تأثیر آن اظهار داشت: اعتقاد دارم برای تحقق فرمایش رهبری برای حمایت از تولید ایرانی باید مسئولانی به کار گرفته شوند که از جان و دل به این مسئله باور داشته باشند در حالی که به نظر ما در حال حاضر این گونه نیست وگرنه فعالان عرصه تولید اعم از صاحبان صنایع همچنین شاغلان در این بخش نباید دچار چنین مشکلاتی باشند.

دهقانی با ذکر یک مثال اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما، مشکلاتی است که سازمان آب منطقه‌ای یزد برای صنایع پیش آورده است.

وی افزود: مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد از روزی که مجوز ایجاد کارخانه را گرفتیم مقرر شد ظرف مدت کوتاه چند هفته‌ای، مجوز حفر چاه را به ما بدهد اما با گذشت سه سال، هنوز این امر محقق نشده و در جای اول قرار داریم.

دهقانی یادآور شد: با همه رفت و آمدها و تعهدهایی که داده‌ایم و قبول گزارش‌های غیرمنطقی سازمان آب منطقه‌ای که با بازدید کارشناسان از تهران نیز همراه بوده است، کارشکنی‌های آب منطقه‌ای یزد همچنان ادامه دارد و نمی‌دانیم دیگر باید به کجا مراجعه کنیم.

* مسئولان آب منطقه‌ای یزد در سردرگمی به سر می‌برند

وی خاطرنشان کرد: مسئولان این سازمان خودشان نیز نمی‌دانند چه می‌کنند و در سردر گمی به سر می‌برند.

دهقانی افزود: چون در حال اجرای طرح توسعه هستیم نیاز به زمین داشته‌ایم و مورد موافقت وزارت صنایع نیز قرار گرفته است اما آب منطقه‌ای جواب استعلام راه و شهرسازی را نمی‌دهد.

دهقانی با اشاره به اینکه عدم پاسخ به این استعلام مشکلات بسیاری در مسیر راه‌اندازی کارخانه به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: در طرح توسعه، پست برق و گاز همچنین ساختمان اداری قرار دارد و با وجودی که در این طرح یک لیتر آب نیز مصرف نداریم، ما را سرگردان کرده‌اند و کارخانه‌ای که با هزینه میلیاردی ساخته شده است درگیر چنین مسئله‌ای است.

وی افزود: فکر می‌کنم مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد گویا در ایران نبوده است یا پیام رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی را بر عکس متوجه شده است.

* سه ماه از برنامه زمان‌بندی بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه کاشی کشور عقب افتادیم

دهقانی در مورد تاریخ راه‌اندازی کارخانه اظهار داشت: اگر روی قول بانک صنعت و معدن برای واردات ماشین‌آلات تولید گرانول حساب کنیم و مشکل تحویل گرفتن زمین برای طرح توسعه و ایجاد پست‌های برق و گاز را که عمدتأ باید از طرف آب منطقه‌ای یزد حل شود، رفع کنیم، چهار ماه دیگر این واحد به بهره‌برداری می‌رسد که با این حساب حدود سه ماه از برنامه‌ریزی خود برای تولید عقب افتاده‌ایم.

وی با اشاره به اجرای قوانین غیرکارشناسی به عنوان یکی دیگر از عوامل در تنگنا قرار گرفتن تولید کنندگان افزود: یکی از این برنامه‌های غیرکارشناسی، جداسازی واحدهای تولید گرانول از کارخانجات کاشی است و همین عامل باعث شده است.

دهقانی اظهار داشت: با دوندگی‌های بسیار برای ایجاد واحد تولید گرانول در کنار کارخانه مجوز گرفته‌ایم و منتظر گشایش اعتبار بانک صتعت و معدن برای وارد کردن ماشین آلات هستیم که وقت زیادی را از ما گرفته است و امیدواریم که این پروسه هر چه سریع‌تر طی شود.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول