اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

سومین گورستان تاریخی اسلام در شیراز است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: شیراز را شهر هزار مزار نامیدند چرا که گورستان این شهر به نام دارالسلم بعد از بقیع و وادی‌السلام سومین گورستان تاریخی اسلامی است.

سومین گورستان تاریخی اسلام در شیراز است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس،‌ آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار با جمعی از طلاب خارجی به گذشته تاریخی مذهبی شهر شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: مسلمانان در نقطه‌ای از فارس به نام استخر حضور داشتند و در آن شهر حضور موبدان و روحانیون زرتشتی مزاحمت‌هایی برای آنان ایجاد می‌کرد.

به گفته امام جمعه شیراز، مسلمانان آن زمان، شهر شیراز را با برنامه‌ریزی ویژه بنا کردند و از این رو شیراز محل استقرار و آرامش مسلمین و یک‌هزار و چند صد سال نیز به عنوان مرکزی برای رشد و بالندگی اسلام و محل تجمع تعدادی از صحابه پیامبر بوده است.

ایمانی عنوان کرد: یک سال قحطی عراق و کربلا را فرا گرفت و مردم شیراز گندم و خوراک برای شهر کربلا فرستادند و آنها نیز مردم شیراز را به تربت کربلا مشرف ساختند و انبوهی تربت برای اهل شیراز فرستادند که در همان گورستان موجود است و از آن به‌نام صفه یاد می‌شود و مومنین در آنجا با وضو حرکت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سعدی و حافظ از شاعران معروف شیراز هستند، صدر‌المتالهین یکی از علمای مشهور شیراز است و فیاض لاهیجی که از علمای اخلاق بود به شیراز آمده و از محضر صدرالمتالهین بهره‌مند شد.

ایمانی سپس به بیان سوابق مبارزات مردم شیراز با رژیم طاغوت و دلاوری جوانان آن در عرصه دفاع مقدس پرداخت و گفت: شیراز در 15 خرداد شهدایی را داشته و 11 ماه حکومت نظامی بر آن حاکم بوده و بعد از انقلاب نیز بالغ بر 14 هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: شیراز شهری است که مقام معظم رهبری آن را به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) ملقب ساختند و بیش از 84 امامزاده در این شهر مدفون‌ هستند که سه امامزاده بلافصل شامل احمد ابن موسی شاهچراغ(ع)، سید میرمحمدابن موسی و سید علاءالدین حسین(ع) و با یک واسطه نیز امامزادگانی مانند علی فرزند حمزه فرزند امام موسی در این شهر به خاک سپرده شده‌اند.

امام جمعه شیراز افزود: امروز مردم دنیا از تمام قدرت‌های سیاسی خسته و مایوس هستند و تمام ملت‌ها اعم از مسیحی، مسلمان، یهودی، هندو و برهمایی خواهان تغییر در حکومت‌هایشان هستند.

به اعتقاد ایمانی، مناسب‌ترین الگوی موجود در شرایط فعلی دنیا، اسلام و مردم‌سالاری دینی است یعنی حکومتی که مردم در آن صاحب رأی باشند و در راستای تعالیم الهی حرکت کند.

وی خطاب به میهمانان این دیدار ابراز داشت: شما طلاب در هر کجا که قرار گیرید باید به نیاز مجموعه‌های اطراف خود پاسخ‌گو باشید.

امام جمعه شیراز متذکر شد: حرکت فکری و علمی شما در تمام عرصه‌های جهان قوت یافته و هم‌سنگران شما در جهان حضور فکری قدرتمندی دارند.

ایمانی در پایان این نشست اذعان داشت: در کمتر از یک سال چهار دیکتاتور دنیا به زیر کشیده شدند و بقیه دیکتاتوری‌ها نیز در حال سقوط هستند.

انتهای پیام/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول