اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان قم خبر داد

الزام دستگاه‌های اجرایی به ارائه دقیق اطلاعات معاملات

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان قم گفت: با راه‌اندازی سامانه کشوری نظارت بر معاملات دستگاه‌های اجرایی از اوایل سال جاری تمام این دستگاه‌ها مکلف به ورود اطلاعات معاملات خود در این سامانه شده‌اند.

الزام دستگاه‌های اجرایی به ارائه دقیق اطلاعات معاملات

عباس فرزادنیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، دستگاه‌ها مکلف به اعلام نظر خود به سرمایه‌گذاران داخلی و در صورت امکان، اعطای مجوز به تولیدکنندگان در اسرع وقت هستند و سازمان بازرسی نیز وظایف خود را در این خصوص انجام می‌دهد.

وی وکالت بلاعزل بانک‌ها به نیابت از افراد را از جمله مشکلات بخش تولید و سرمایه‌گذاری داخلی دانست و افزود: مشکل مربوط به این مسئله توسط اداره‌کل بازرسی استان قم به سازمان گزارش شد و با پیگیری‌های انجام شده قانون مربوطه توسط سازمان بازرسی کل کشور لغو شد.

مدیرکل بازرسی استان قم با تاکید بر ارائه خدمات مناسب به سرمایه‌گذاران در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: تولیدکنندگان باید با استفاده از تسهیلات دریافت شده در محل طرح به فعالیت اقتصادی مشغول شوند در غیر این صورت بر اساس قانون مجازات‌هایی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون فعلی همه جوانب را در زمینه تولید ملی در بر می‌گیرد گفت: افراط و تفریطی در این میان وجود نداشته و توجه به ارائه تسهیلات در کنار بررسی چگونگی اجرای امور و هزینه‌کرد تسهیلات ضروری است.

فرزادنیا از تشکیل سامانه کشوری نظارت بر معاملات دستگاه‌های اجرایی از اوایل سال جاری خبر داد و بیان داشت: بر اساس قانون جدید، دستگاه‌های اجرایی مکلف به ورود اطلاعات معاملات خود در این سامانه شده‌اند و کارشناسان ادارات کل بازرسی استان‌ها در جلسات آنها شرکت خواهند کرد و به این ترتیب مشکل ناآشنایی کارشناسان با اطلاعات مربوط به معاملات حل خواهد شد.

مدیرکل بازرسی استان قم با بیان اینکه ارائه اطلاعات توسط دستگاه‌های اجرایی در این سامانه در قالب سه مرحله صورت می‌گیرد افزود: از ابتدای راه‌اندازی سامانه کشوری نظارت بر معاملات دستگاه‌های اجرایی در استان قم، 200 مورد ارائه اطلاعات صورت گرفته است.

وی با اشاره به اجرای مناقصه قبل از تأمین اعتبار توسط برخی دستگاه‌ها به عنوان یکی از آسیب‌های این مقوله ابراز کرد: از دیگر مشکلات در این زمینه، عدم برآوردهای اولیه از معاملات است زیرا برخی محاسبات در این زمینه اشتباه هستند و در کنار تمام این مسائل، بررسی توان اجرایی و اقتصادی پیمانکاران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول