اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ثبت احوال استان کرمانشاه خبر داد

کاهش 4.5 درصدی ازدواج در استان کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: در سه ماه نخست سال ازدواج در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 4.5 درصدی داشته است.

کاهش 4.5 درصدی ازدواج در استان کرمانشاه

احد جودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: نرخ ازدواج در سه ماهه نخست سال‌جاری 12.8 است که در مقایسه با مدت مشابه در سال 90‌، که 12.8 درصد بوده است با رشد منفی همراه بوده است.

جودی افزود: در سه ماه نخست سال نرخ ازدواج در مقایسه با سه ماه نخست سال 90 کاهش 4.5 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه نرخ طلاق در سه ماهه اول سال 2 درصد بوده است، که در مقایسه با سال گذشته هیچ کاهش و افزایشی نداشته است، تصریح کرد: نسبت ازدواج به طلاق در سه ماه اول سال 91، 6 درصد بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7.7 درصد رشد منفی دارد.

*نرخ وفات در استان کرمانشاه کاهش یافته است

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه گفت: در سه ماه نخست سال‌جاری 8 هزار و 210 مورد ولادت در استان داشته‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 7 هزار و 971 مورد است 3 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست سال گذشته 2 هزار و 929 نفر در استان فوت شده‌اند که در مقایسه با سه ماه نخست سال‌جاری 3.2 درصد رشد منفی را نشان می‌دهد.

جودی ادامه داد: در سه ماه اول سال 91، دو هزار و 835 نفر فوت شده‌اند.

وی نرخ  فوت را در سه ماه نخست سال 91، 5.7 درصد اعلام کرد و گفت: نرخ ولادت در همین مدت 16.5 درصد است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد رشد مثبت داشته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه با اشاره به 5 نام اولی که مردم بر روی فرزندانشان گذاشته‌اند، تصریح کرد: امیر‌علی با 283 مورد، محمد‌طاها 283 مورد، محمد 117 مورد، امیرحسین 116 و امیرضا 111 مورد 5 نام اولی هستند که مردم بر روی فرزندان پسر گذاشته‌اند.

وی افزود: فاطمه 179 مورد، زهرا 122 مورد، هستی 115 مورد، ستایش 101 و نیایش 111 مورد، 5 اسامی هستند که مردم با آن فرزندان دختر خود را نامگذاری کرده‌اند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول