اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم:

قضات در امر قضاوت به امیرالمؤمنین اقتدا کنند

خبرگزاری فارس: قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم گفت: قضات در کار خود به امیر‌المؤمنین(ع) اقتدا کرده و دستورالعمل‌های ایشان در نهج‌البلاغه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

قضات در امر قضاوت به امیرالمؤمنین اقتدا کنند

حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه ابراز کرد: شایسته است در این رابطه از شهید بهشتی یاد کنیم که با زحمات خود بنای این قوه را در جمهوری اسلامی استوار کرد.

وی افزود: این شهید بزرگوار را می‌توان مؤسس این قوه نامید و شاگردان وی هنوز هم در قوه قضائیه منشأ خدمات بزرگی هستند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت قوه قضائیه ادامه داد: در دستورات اسلام و به خصوص در سیره امیرالمؤمنین(ع) برای امر قضاوت ارزش ویژه‌ای ذکر شده است.

وی خاطر نشان کرد: نقش قاضی در سعادت و سلامت جامعه اسلامی مسئله‌ای است که در بسیاری از متون دینی به آن توجه شده است.

ذاکری گفت: قوه قضائیه جمهوری اسلامی با توجه به این موضوع که یک مجتهد در رأس آن قرار دارد که با حکم ولی فقیه منصوب می‌شود، می‌تواند ضامن آرامش، امنیت و سلامت در سطح جامعه باشد.

وی ادامه داد: قوه قضائیه مقتدر می‌تواند کشور را به سوی آبادانی سوق دهد و در صورتی که این قوه از استحکام کافی برخوردار نباشد، بسیاری از امور در کشور هرگز سامان نخواهد گرفت.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم گفت: در جمهوری اسلامی با توجه به اینکه هر قوه به صورت مستقل زیر نظر ولایت فقیه عمل می‌کند، جایگاه ویژه‌ای برای قوه قضائیه دیده شده و این قوه زیر سیطره هیچ قدرت دولتی نیست.

وی افزود: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران یک قوه مستقل است که بر اساس احکام اسلام حکم صادر می‌کند و در این سال‌ها ثابت کرده که شخصیت‌ها در هر رده‌ای که باشند در برابر این دستگاه قضا یکسان هستند.

ذاکری با اشاره به چالش‌های موجود در زمینه قوه قضائیه ابراز داشت: قضات باید طبق وظیفه‌ای که دارند از برخوردهای جناحی و قبیله‌ای پرهیز کرده و در اجرای احکام الهی هیچ واهمه‌ای نداشته باشند.

وی ادامه داد: کسانی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارند اگر تخلفی می‌کنند باید با برخورد شدید و درس‌آموز قوه قضائیه روبه‌رو شوند تا سلامت جامعه اسلامی به خطر نیفتد.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم با اشاره به چالش‌های بین‌المللی قوه قضائیه ابراز داشت: اساس کار در نظام اسلامی، احکام اسلام است و حقوق بشر خودساخته‌ای که غرب آن را برای حفظ منافع خود تبلیغ می‌کند، نمی‌تواند برای ما منبع استخراج احکام باشد.

وی گفت: احکام حقوق بشری غرب که توسط حاکمیت‌های خود نقض می‌شود، نمی‌تواند برای ما ملاک رفتار قضایی باشد.

ذاکری اضافه کرد: امروزه برای همه مردم دنیا ثابت شده آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند، جایی که پای منافعشان در میان باشد حتی به کودکان و زنان نیز رحم نخواهند کرد.

وی ادامه داد: حتی در سطح جامعه آمریکا و اروپا امروز برخوردهای تبعیض‌آمیز موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان رنگین‌پوست آنها شده است و این در حالی است که این کشورها از اجرای احکام الهی در جامعه ما ناخشنود هستند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم افزود: دستگاه قضایی ما وظیفه‌ای برای راضی نگه داشتن نظام‌های سکولار ندارد و مهم‌ترین کار ویژه‌ای که باید به آن اهمیت دهد، مسئله اجرای احکام اسلام است.

وی با اشاره به روش‌های مقابله با فشارهای خارجی خاطر نشان کرد: امروز در صحنه بین‌المللی، این نظام اسلامی است که باید نسبت به دستگاه‌های مختلف مطالبه داشته باشد چرا که آنان با نقض حقوق اساسی انسان‌ها، از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای زیر فشار قرار دادن کشورهای مستقل استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول