اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست خبری مدیرکل ارشاد قم ـ 2:

همایش دوسالانه کتاب مهدوی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با برگزاری همایش دوسالانه کتاب مهدوی از آثار مکتوب در این زمینه تقدیر می‌شود.

همایش دوسالانه کتاب مهدوی در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد از برگزاری همایشی به منظور انتخاب بهترین‌ آثار مکتوب در زمینه موضوعات مهدوی خبر داد و اظهار کرد: همایش دوسالانه کتاب مهدوی در این راستا برگزار خواهد شد.

وی زمان برگزاری این همایش را پنجشنبه هفته جاری اعلام کرد و افزود: همایش دوسالانه کتاب مهدوی ساعت 10 صبح هشتم تیرماه در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار می‌شود و مراکز تخصصی مهدوی و نیز معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری آن همکاری خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: در این همایش، کتاب‌های منتخب در موضوعات مختلف مهدوی معرفی و از صاحبان این آثار تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه آثار منتخب در هشت رشته گوناگون مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند عنوان داشت: در بخش پژوهش سه اثر برتر و 10 اثر شایسته تقدیر شناخته شده‌اند ضمن اینکه در بخش‌های دیگر مانند آثار برگزیده کودک و نوجوان سه اثر برگزیده و شش اثر شایسته تقدیر، در بخش ادبی، سه اثر برتر و پنج عنوان شایسته تقدیر، بخش ترجمه یک اثر برگزیده و سه کتاب شایسته تقدیر و در بخش پایان‌نامه‌های مهدوی یک عنوان برتر و چهار اثر شایسته تقدیر معرفی خواهند شد.

اسماعیلی‌طبا از انتخاب نشریات و ناشران برتر و شایسته تقدیر در همایش دوسالانه کتاب مهدوی خبر داد و افزود: در بخش عمومی نیز سه کتاب به عنوان آثار برتر شناخته شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: در مراسم افتتاحیه همایش دوسالانه کتاب مهدوی آیت‌الله رضا استادی امام جمعه قم سخنرانی خواهد کرد ضمن اینکه پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام نیز در این همایش قرائت می‌شود.

وی با بیان اینکه دبیر علمی این همایش آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور است گفت: مجموعه فعالیت‌ها در این زمینه زیر نظر این شخصیت حوزوی انجام شده و مراکز تخصصی مهدوی نیز کمک‌های شایان توجهی داشته‌اند.

اسماعیلی‌طبا بیان داشت: مسجد مقدس جمکران، مرکز تخصصی مهدویت قم، مؤسسه آینده روشن، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما و مؤسسه موعود از جمله نهادهایی هستند که همکاری خوبی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در زمینه برگزاری هر چه بهتر این همایش دارند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول