اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مصاحبه فارس با مرسی وزارت خارجه آمریکا را نگران کرد

خبرگزاری فارس: تأکید رئیس‌جمهور مصر به گسترش روابط با ایران، واکنش وزارت خارجه آمریکا را به گونه‌ای برانگیخت که سخنگوی دولت آمریکا تأکید کرد که باید با "محمد مرسی" در خصوص ایران و نحوه رابطه مصر با کشورهای همسایه وارد مذاکره شود.

مصاحبه فارس با مرسی وزارت خارجه آمریکا را نگران کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری کویت (کونا)، "ویکتوریا نولاند"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در واکنش به مصاحبه "محمد مرسی" با خبرگزاری فارس و تأکید وی به ازسرگیری روابط با ایران به منظور ایجاد توازن استراتژیک گفت: آمریکا مشتاق است تا با مرسی، رئیس‌جمهور منتخب مصر و تمام دولت وی درباره ایران و چگونگی پیشروی روابط مصر با کشورهای همسایه، تعهد این کشور به تمامی الزامات بین‌المللی از جمله تعهدات در قبال ایران وارد گفت‌وگو شود.

نولاند در خصوص این مصاحبه ادامه داد: اما آنچه که گفته شد، و شما در فارس خواندید، من به آن اعتقادی ندارم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما می‌خواهیم مرسی اقداماتی برای پیشرفت اتحاد ملی،‌ حفظ ارزشهای جهانی، احترام به حقوق بشر تمامی مردم مصر به ویژه زنان و اقلیت‌ها، اتخاذ کند. اینها گام‌های بیشتری است که ما می‌توانیم همانطور که پیش می‌رویم برداریم و این همان پیام‌هایی است که ما می‌فرستیم. مرسی نه تنها باید دولت تشکیل دهد بلکه باید راه‌حلی برای مسائلی حول محور کرسی‌های مجمع قانون اساسی وجود پیدا کند. این مسئله یک چالش است و مصر به حمایت ما نیاز دارد. این کشور به حمایت جامعه بین‌الملل نیاز دارد اما تمامی این گام‌ها و تمامی طرفهای دخیل در مسائل مصر باید به ذات و ارزشهایی که مصر را به این نقطه رسانده است پایبند باشند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول