اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یورونیوز:

انتخاب مرسی در رأس کشور مهم خاورمیانه بر تحولات منطقه تاثیر‌گذار است

خبرگزاری فارس: شبکه خبری "یورونیوز" طی گزارشی با اشاره به استقبال مردم مصر از پیروزی "محمد مرسی" در انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب وی در رأس یکی از مهمترین کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه را بر تحولات منطقه مؤثر دانست.

انتخاب مرسی در رأس کشور مهم خاورمیانه بر تحولات منطقه تاثیر‌گذار است

به گزارش فارس، شبکه خبری "یورونیوز" طی گزارشی درباره پیروزی "محمد مرسی" در انتخابات ریاست جمهوری مصر نوشت: خبر پیروزی محمد مرسی به عنوان ر‌ئیس‌جمهور برگزیده مصر، با شادی و هیجان هزاران نفر از هواداران اخوان المسلمین در میدان تحریر قاهره همراه شد.

چهار روز بعد از شمارش آرا، سرانجام کمیسیون انتخاباتی مصر به ریاست "فاروق سلطان" روز یکشنبه نتیجه را اعلام کرد. محمد مرسی با 51.7 در صد آرا، احمد شفیق ژنرال پیشین و از اعضای کابینه حسنی مبارک را شکست داد.

محمد مرسی در مبارزات انتخاباتی اش به سراسر مصر رفت و برنامه انتخاباتی حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمون را تبلیغ کرد.

او که از سال گذشته رهبری حزب آزادی و عدالت را به عهده گرفت، بعد از رد صلاحیت خیرت الشاطر نامزد اخوان المسلمون، به عنوان نامزد این گروه در انتخابات ریاست جمهوری مصر شرکت کرد.

محمد مرسی بعد از تحصیلات در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، سال 1985 به مصر بازگشت. دو فرزند از پنج فرزند او، شهروندی آمریکایی دارند و به گفته خودش همسرش نیز از همرزمان او در گروه اخوان المسلمون است.

او که در خانوداه‌ای فقیر در یک روستا در دلتای نیل بزرگ شده، جانشین حسنی مبارک می‌شود که 16 ماه پیش سرنگون شد.

انتخاب محمد مرسی به عنوان مهمترین مقام اجرایی مصر، یکی از مهمترین کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه بر تحولات منطقه نیز تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/ر.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول