اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آسوشیتدپرس: پیروزی مرسی اسرائیلی‌ها را به وحشت انداخت

خبرگزاری فارس: پیروزی نامزد اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری مصر موجب وحشت اسرائیل درباره به خطر افتادن پیمان صلح ۱۹۷۹ شده است.

آسوشیتدپرس: پیروزی مرسی اسرائیلی‌ها را به وحشت انداخت

به گزارش فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت:‌ پیروزی اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری مصر که روز یکشنبه اعلام شد، باعث افزایش وحشت در اسرائیل شده چراکه آنها نگرانند توافق استراتژیک صلح 1979 با قاهره به مخاطره بیفتد. برعکس،‌ در نوار غزه، مردم به خیابان‌ها ریختند و از شادی گلوله شلیک و شیرینی پخش کردند. 

در این گزارش آمده است:‌ توافق صلح اسرائیل با مصر بنیاد و اساس امنیت اسرائیل به شمار می‌آید که به چند دهه خصومت و درگیری و کشتار پایان داد. هر چند روابط قاهره و تل‌آویو هرگز گرم نبود، اما مصر به این توافق پایبند بود و از نظامی کردن صحرای سینا خودداری می‌کرد و به این طریق این امکان را برای ارتش اسرائیل فراهم کرد تا بر روی مرزهای خود با فلسطین،‌ سوریه و لبنان متمرکز شود.

به همین دلیل بود که بنیامین نتانیاهو‌، نخست وزیر اسرائیل گفت به نتایج روند دموکراتیک در مصر احترام می‌گذارد و امیدوار است توافق صلح به قوت خود باقی بماند.

وی افزود: اسرائیل انتظار دارد به همکاری با دولت مصر بر مبنای توافق صلح ادامه دهد که به گفته او به نفع مردم مصر و اسرائیل است و به ثبات منطقه کمک می‌کند.

با این حال، مقامات ارشد وزارت جنگ اسرائیل که خواستند نامشان فاش نشود، با اشاره به اینکه انتظار تغییر فوری در روابط میان قاهره و تل‌آویو را ندارد،‌ هشدار دادند:‌ در طولانی مدت، اخوان المسلمون احتمالا توافق صلح را لغو خواهد کرد.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول