اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

در واکنش به مصاحبه فارس با مرسی

راشاتودی: خبرگزاری‌های متعددی از تجدیدنظر مرسی در کمپ دیوید خبر می‌دهند

خبرگزاری فارس: راشاتودی در گزارشی که پیرو مصاحبه خبرگزاری فارس با محمد مرسی منتشر کرده اذعان کرده است که بسیاری از خبرگزاری‌های جهان از احتمال تجدیدنظر مرسی در کمپ دیوید سخن می‌گویند.

راشاتودی: خبرگزاری‌های متعددی از تجدیدنظر مرسی در کمپ دیوید خبر می‌دهند

به گزارش فارس، راشاتودی که مصاحبه فارس با مرسی را جنجالی دانسته و محورهای آن را بهبود رابطه مصر با ایران و تجدید نظر در کمپ دیوید عنوان کرده، ادعا می‌کند: دیدگاه‌های ابراز شده از سوی مرسی در این مصاحبه، با موضع رسمی وی مبنی بر پایبندی به تعهدات بین‌المللی مصر، تناقض دارد.

راشاتودی با وجود اشاره به ادعاهای منتشر شده از سوی برخی منابع مبنی بر تکذیب این مصاحبه، در ادامه اذعان می‌کند: ایران شیعی و مصر سنی، متحدین تاریخی نیستند، اما رهبران معنوی ایران و اخوان‌المسلمون مصر که مرسی از آن برآمده است، در یک باور متحدند و آن لزوم نقش مهم اسلام در حکومت است. این شبکه خبری همچنین اسرائیل را دشمن مشترک ایران و اخوان‌المسلمون دانسته است.

 

 

راشاتودی، در بخش دیگری از این گزارش تحت عنوان "اسرائیل هشدار یافته است"، می‌گوید: خبرگزاری‌های متعدد دیگری نیز از قصد مرسی برای بازنگری در کمپ‌دیوید خبر داده‌اند.

کمپ دیوید نام محلی بود که در آن، دیدارهای مهمی بین سران مصر و اسرائیل صورت گرفت و باعث شد تا در 1979، مصر اولین کشور عربی باشد که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد.

راشاتودی گفته است که رسانه‌های اسرائیلی از روز انتخاب مرسی به ریاست جمهوری به بدی یاد می‌کنند چون نخستین بار است که کاخ ریاست جمهوری در قاهره، به رنگ اسلام نقاشی می‌شود.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول