اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مصرف آب شرکت آبفای سیستان‌وبلوچستان:

صرفه‌جویی امکان توزیع عادلانه آب را فراهم می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر مصرف و کاهش آب شرکت آبفای سیستان‌وبلوچستان گفت: صرفه‌جویی به معنای بهینه و درست، امکان استفاده و توزیع عادلانه آب شرب برای تمامی شهروندان را فراهم می‌کند.

صرفه‌جویی امکان توزیع عادلانه آب را فراهم می‌کند

میثم نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: صرفه‌جویی به معنای بهینه و درست مصرف‌کردن است لذا در صورت رعایت این اصل، امکان استفاده و توزیع عادلانه آب شرب برای تمامی شهروندان فراهم می‌شود.

وی با درخواست از مشترکان این سازمان در راستای استفاده بهینه از آب شرب و بهداشتی افزود: رعایت برخی از موارد به ظاهر ساده و بی‌تأثیر توسط شهروندان موجب کمک بسیار شایانی در حفظ و تامین منابع آبی می‌شود.

مدیر مصرف و کاهش آب شرکت آبفای سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: به طور مثال در هر دقیقه دوش گرفتن بیش از 40 لیتر آب مصرف می‌شود و همچنین خرابی سیفون‌ها در سرویس‌های بهداشتی موجب هدر رفتن آب به میزان 150 لیتر در طول شبانه‌روز می‌شود که توجه به این موارد ابتدایی تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف و هدر رفت آب دارد.

وی افزود: استفاده از شیرآلات کاهنده، استفاده از آبپاش و یا آبیاری قطره‌ای به منظور آبیاری باغچه‌ها، شستشوی خودرو با یک سطل آب به جای استفاده از شیلنگ و همچنین رفع هر گونه نشت و یا چکه در شیرآلات، روش‌های بسیار تاثیرگذار و مهم در کاهش مصرف آب است.

نادری با بیان اینکه در هر دقیقه دوش‌گرفتن بیش از 40 لیتر آب مصرف می‌شود، بیان داشت: رعایت مواردی از جمله کوتاه‌سازی زمان استحمام، جلوگیری از تابش مستقیم خورشید روی کولر، خودداری از بکارگیری ماشین لباسشویی به صورت مکرر و با البسه کم و همچنین خرابی سیفون‌ها در سرویس‌های بهداشتی در هر منزل موجب کاهش هدر رفت آب به میزان 200 لیتر آب در طول شبانه‌روز می‌شود که با توجه به وجود 270 هزار مشترک در استان رقم بسیار قابل توجهی خواهد بود.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول