اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

30 هزار بی‌سواد در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 30 هزار نفر بی‌سواد در استان وجود دارد که در دوره سواد‌آموزی تا پایان سال 92 عملیات اولیه سوادآموزی آن‌ها را انجام می‌دهیم.

30 هزار بی‌سواد در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، مسعود ارجمند در همایش رونمایی سند راهبردی در این شهرستان اظهار داشت: سال گذشته در نشستی که با مقام معظم رهبری داشتیم طبق آماری که حجت‌الاسلام قرائتی عنوان کردند در زمان فرار شاه از ایران حدود 43 درصد از جامعه ما محروم از سواد اولیه بودند.

وی افزود: طبق این آمار در استان ما در زمان انقلاب تنها 31 درصد افراد سواد خواندن و نوشتن را داشتند، بنابراین آمارها نشانه این است جامعه ما در آن زمان در فقر مطلق بی‌سوادی به سر می‌برد.

این مسئول عنوان داشت: تاکنون خدمات خوب و بسیار ارزنده‌ای از مسئولان سوادآموزی در مملکت انجام گرفته که طبق آخرین آمار از سال 85 نزدیک به 88 درصد مردم جامعه باسواد شدند و این یک حرکت خوب با توجه به فرمایشات امام راحل بود.

ارجمند با بیان اینکه مسئولین آموزش و پرورش و سوادآموزی باید با برنامه‌ریزی این مقوله را به پایان برند، تصریح کرد: با توجه به برنامه توسعه پنجم و طرح ادغام سوادآموزی و آموزش و پرورش نتیجه آن باید این باشد که طرح سوادآموزی شتاب گیرد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش این استان ابراز داشت: بر اساس برنامه پنج ساله در بخش آموزش و پرورش این مجموعه راهبردی را تدوین کرده و در این برنامه تعهد کردیم که در سه سال اول برنامه گروه 10 تا 49 سال شرکت داده شوند.

ارجمند اضافه کرد: بیش از 30 هزار نفر بی‌سواد در استان وجود دارد که در دوره سواد‌آموزی تا پایان سال 92 عملیات اولیه سوادآموزی آن‌ها را انجام می‌دهیم.

وی افزود: این برنامه از تیرماه سال 90 شروع شد و توانستیم تا مهر سال 90 به شکلی که وجود دارد تدوین کرده و به عنوان یک سند ابلاغ کنیم.

این مسئول تاکید کرد: این سند در اجرای بند یک و دو مصوبه 595 در شورای انقلاب فرهنگی در سال 85 مصوب شد.

وی همه دستگاه‌های دولتی را در اجرای این برنامه دخیل دانست و اظهار داشت: تنها سوادآموزی و آموزش و پرورش متولیان این برنامه نیستند بلکه در برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی بیش از 300 دستگاه فعالیت دارند.

ارجمند متذکر شد: بیشترین معضلات که در استان ما وجود دارد سوء استفاده از افراد بی‌سواد است که وقتی بی‌سوادی در جامعه کاهش یابد به طور حتم معضلات جامعه نیز کاهش خواهند یافت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول