اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مشاوره فارس:

اولویت نخست زنان کسب موقعیت اجتماعی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مشاوره استان فارس گفت: هم‌اکنون برای زنان جامعه ایران تشکیل خانواده و ازدواج در اولویت بعد از کسب موقعیت اجتماعی قرار گرفته است.

اولویت نخست زنان کسب موقعیت اجتماعی است

حبیب هادیان‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: زنان امروز ایران در حقیقت کمال‌طلب شده‌اند و درصدد کسب موقعیت‌های بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه زنان اکنون از ساختار سنتی خود بیرون آمده‌اند و در حال به دست‌آوردن موقعیت‌های جدید هستند.

رئیس بخش روان‌شناسی بالینی دانشگاه شیراز ادامه داد: هم‌اکنون دختران وارد جامعه شده‌اند و از تحصیل و شغل خوبی برخوردار هستند و همین دلیل باعث شده است زنان از پوسته سنتی‌بودن و سنتی زندگی‌کردن خارج شوند.

هادیان‌فرد با اشاره به اینکه به علت عدم آموزش کافی به جوانان، زندگی زناشویی در جامعه جدید پایدار نیست، اضافه کرد: خودمحور بودن در زندگی باعث می‌شود زندگی‌ها از یکدیگر پاشیده شود.

وی وجود تفاوت فردی را باعث دوام زندگی‌ها دانست و گفت: علاقمندبودن همسران به یکدیگر، شور، شوق و تعهد را به همراه دارد و دوام علاقمندی زن و شوهر با توجه به تفاوت‌های فردی می‌تواند زندگی را پایدارتر کند.

استاد دانشگاه علوم تربیتی و روان‌شناسی شیراز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در جامعه امروز عوامل استرس‌زا فراوان دیده می‌شود، افزود: امروزه مشکل‌های اقتصادی و تورم در جامعه استرس ایجاد کرده است و جامعه را از نظر روانی به شرایط سختی سوق می‌دهد.

هادیان‌فرد وجود اختلال‌های شخصیتی را برآمده از وجود استرس در جامعه دانست و تصریح کرد: به دلیل تغیر یافتن هنجارها در جامعه اختلال‌های شخصیتی به وجود آمده است.

وی اضطراب را از دیگر بیماری‌های روانی موجود در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: اینک به دلیل نبود شغل، سن ازدواج در میان جوانان بالا رفته است که باعث ایجاد بیماری روانی در میان جوانان می‌شود.

استاد دانشگاه شیراز این دیدگاه که بیمار روانی در جامعه امروز ایران بیش از سایر کشورها است را رد کرد و گفت: جامعه یاد نگرفته است که با بیماران روانی چگونه رفتار کند.

رئیس سازمان نظام مشاوره استان فارس از عدم حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از نظام مشاوره انتقاد کرد و ادامه داد: اکنون هزینه خدمات مشاوره‌ای را طبقه متوسط و پایین جامعه نمی‌توانند پرداخت کنند و افراد این طبقه که بیش از دیگران در معرض آسیب‌های روحی هستند، به درمان مناسب دسترسی ندارند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول