اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سنندج:

مالکیت کشاورزان مورد تهدید قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اشاره به ادعای 50 تا 80 درصدی زمین کشاورزان از جانب منابع طبیعی، گفت: امروز مالکیت کشاورزان از طرف دولت مورد تهدید واقع شده است.

مالکیت کشاورزان مورد تهدید قرار گرفته است

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حسن محمدی عصر امروز در هشتمین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج اظهار کرد: ادعای مالکیت منابع طبیعی نسبت به زمین‌های کشاورزان اعتماد مردم را نسبت به دولت از بین می‌برد، کشاورزی که سالیان دراز بر روی زمین خود زحمت کشیده امروز دغدغه مالکیت زمینش را دارد و آنچه که بیش از همه نگران‌کننده است حرکت پنهانی دستگاه‌های دولتی در این قضیه است که مردم احساس می‌کنند این دستگاه‌ها به نوعی مچ‌گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی برخاسته از خود مردم هستند، گفت: ما به‌عنوان نماینده مردم از دستگاه‌های دولتی می‌خواهیم که در راستای حفظ قانون درست حرکت کنند و دغدغه کشاورزان را با متانت حل کنند.

عضو خانه کشاورز کردستان بیان کرد: در حال حاضر 50 تا 80 درصد اراضی کشاورزان مورد ادعای منابع طبیعی است و وقتی که کشاورزی برای آبیاری و یا طرح توسعه کشاورزی اقدام می‌کند باید از منابع طبیعی استعلام بگیرد و لذا بسیاری از کشاورزان از تسهیلات و امکانات لازم بی‌نصیب می‌مانند.

محمدی گفت: ما به‌عنوان یک تشکل غیردولتی تلاش می‌کنیم که منابع طبیعی را حفظ کنیم و دفاع از حقوق حقه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشاورزان از مواد اصلی اساسنامه خانه کشاورز محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز اگر ملکی از پدران ما به‌جا مانده و سال‌ها روی آن زحمت کشیده و عرق جبین ریخته‌ایم و اکنون مورد ادعای منابع طبیعی است چطور ثابت می‌شود پدران و گذشتگان را که نمی‌توان محاکمه کرد.

محمدی گفت: وقتی که زمینی مورد تخریب قرار می‌گیرد طرح‌ها و پروژه‌های دیگری برای بازسازی این تخریب تعریف شده‌اند که با بهره‌گیری از آن می‌توان از تخریب بیشتر جلوگیری کرد.

وی افزود:حتی در تنظیم بخشنامه‌ها و قوانین دلسوزانه و صادقانه در بخش کشاورزی عمل نشده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی سنندج خواستار همکاری منابع طبیعی در راستای برطرف کردن مشکلات مالکیت زمین‌های کشاورزی شد.

محمدی همچنین بر اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع از طرف منابع طبیعی مبنی بر اجرای بخشنامه‌ها تاکید کرد و گفت: هدف ما حفظ مملکت و ارتقاء سطح رفاه در جامعه است.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول