اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

تشویق در بازرسی‌ها بیشتر از تنبیه اعمال شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در بازرسی از واحدهای صنفی و تجاری تشویق باید بیشتر از تنبیه مدنظر و ملاک کار قرار گیرد.

تشویق در بازرسی‌ها بیشتر از تنبیه اعمال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در نشست با اصناف منتخب در اردبیل اظهار داشت: وجود 35 هزار واحد صنفی در استان با 98 اتحادیه یک ظرفیت بی‌نظیر است که معادل همین تعداد نیز دستفروش‌ها و پیاده‌رو خواب‌ها در شهر در حوزه اقتصادی و تجاری فعالیت می‌کنند که علاقمند به جمع‌آوری آنها با همکاری اصناف هستیم.

وی با یادآوری اینکه در عرضه کالا و خدمات به ویژه عرضه مواد غذایی صنوف باید موازین بهداشتی و سلامت مردم را در اولویت قرار دهند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل از استان‌های مسافر‌پذیر چه در فصل تابستان و چه زمستان است باید در عرضه مواد غذایی سالم به ویژه سوغاتی این شهر عسل دقت لازم را داشت تا مبادا فعالیت دستفروش‌ها و دوره‌گردها به بی‌اعتبار شدن جایگاه تولید عسل اردبیل در کشور لطمه وارد کند.

استاندار اردبیل یادآور شد: ما بارها به دستفروش‌ها و دوره‌گردهایی که مواد غذایی و سوغاتی‌های استان را به شکل نامناسب عرضه می‌کنند تذکر لازم را داده‌ایم و برچیده شدن بساط آنها نیاز به همکاری عمومی و به ویژه اصناف دارد.

صابری نزدیکی ماه مبارک رمضان و ضرورت تامین نیازمندی مردم را به کالاهای با کیفیت و قیمت معقول یادآور شد و گفت:‌ با عرضه مناسب و ممانعت از کم‌فروشی و احتکار و رعایت قیمت عادلانه و منصفانه می‌توان از ثواب ماه مبارک رمضان بیشتر بهره برد.

این مسئول بیان داشت: خیلی از کارها را مردم بهتر از مسئولان و حتی جلوتر از آنها انجام می‌دهند و دولت نیز مصمم است با هدف کوچک‌سازی بدنه خود بسیاری از کارها و مسئولیت‌ها را به مردم واگذار کند.

رئیس شورای اداری استان با اعلام اینکه انصافاً به اصناف، ‌بازار و کسبه اعتقاد داشته و در همین راستا چندین جلسه را نیز با انجمن بازار برگزار کرده‌ایم، ادامه داد: رعایت قانون اخلاق و مبانی شرعی بر همه چیز اولی‌تر است به گونه‌ای که در بازرسی‌ها نیز باید این موازین رعایت شود.

صابری بازرسی در هر امری را مطلوب و مناسب توصیف کرد و افزود:‌ بازرسی به معنای توبیخ نیست بلکه اصلاح ضعف‌ها و نقطه عقب ماندگی‌هاست به طوری که در دین اسلام نیز توصیه شده اعمال خود را قبل از محاسبه اعمال توسط خداوند متعال مورد حسابرسی قرار دهیم.

وی با اشاره به رسالت سنگین متولیان بازار اسلامی در مراقبت از حدود و شریعت اسلامی، تصریح کرد: در بازرسی‌ها باید تشویق اولی‌تر از توبیخ باشد و در این زمینه از ظرفیت دستگاه‌های نظارتی نیز می‌توان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود به اظهارات یکی از نمایندگان استان در مورد تعطیلی 80 درصد واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و اظهار داشت: ممکن است این آمار مربوط به شب باشد چرا که شبانه اکثر واحدهای تولیدی استان تعطیل هستند اما از لحظه‌ای که به این استان گام گذاشته‌ایم در حد توان اجازه نداده‌ایم چراغ تولید و واحدهای صنفی خاموش شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول