اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجامع امور صنفی استان اردبیل خبر داد

بازرسی از 56 هزار واحد صنفی در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس مجامع امور صنفی استان اردبیل گفت:‌ مجامع امور صنفی با همکاری سایر دستگاه‌ها در امر بازرسی و نظارت بیش از 56 هزار بازرسی را در یک سال گذشته انجام داده است.

بازرسی از 56 هزار واحد صنفی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شاپور رضایی افشار ظهر امروز در دیدار هیئت رئیسه مجامع امور صنفی استان با استاندار اردبیل اظهار داشت: این مجموعه به 437 گزارش مردمی نیز رسیدگی کرده که از این تعداد گزارش مردمی 248 فقره منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی با اعلام اینکه ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل یافته در واحد بازرسی و نظارت مجامع امور صنفی یک میلیارد و 419 میلیون ریال بوده است، خاطرنشان کرد: ما در تجهیز اتحادیه‌های صنفی و فروشگاه‌ها به دستگاه کارت‌خوان، برگزاری 22 مورد انتخابات اصناف و بررسی اعلام نتایج کارشناسی کمیسیون‌ها فعالیت مثبت و مستمری داشتیم.

رئیس مجامع امور صنفی استان اردبیل یادآور شد: مجامع امور صنفی استان در برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه، طرح ضیافت، تشکیل اتحادیه برنج استان، همکاری با ستاد مبارزه با کالای قاچاق و صدور مجوز فروش فوق‌العاده پیشرو بوده و عملکرد مثبتی داشته است.

رضایی افشار با اشاره به اقدامات کنترلی و نظارتی در مورد اصناف و واحدهای متعدد صنفی گفت:‌ به صاحبان واحدهای متخلف 3 هزار اخطاریه صادر شده و بیش از 612 پرونده با اماکن معرفی شده‌اند که از این تعداد با تلاش اماکن 40 مورد پلمب واحدهای تجاری را شاهد بودیم.

این مسئول یکی دیگر از اولویت‌های مجامع امور صنفی استان اردبیل را تشکیل کلاس‌های آموزشی و دوره‌های باز‌آموزی برای بازرسان اعلام کرد و بیان داشت: بیش از یک‌هزار و 835 ساعت آموزشی برای فعالان این عرصه و آموزش‌های 16 ساعته برای بازرسان و 10 ساعته برای هیئت‌های اجرایی برگزار شده و آزمون مورد‌نظر نیز از شرکت‌کنندگان به عمل آمده است.

رئیس مجامع امور صنفی استان اردبیل مجهز شدن مجامع امور صنفی استان به اتوماسیون اداری، راه‌اندازی سایت و سامانه پیام کوتاه را از دیگر اقدامات مجموع امور صنفی اعلام کرد و ادامه داد: ما از طریق نمایندگان استان پیگیر تغییر در برخی از قوانین صنفی و تعدیل مالیات ارزش افزوده هستیم و در کنار آن امیدواریم مسئولان نیز مددرسان مجامع صنفی باشند.

رضایی افشار با اعلام اینکه در سال تولید ملی مجامع امور صنفی در تقویت جبهه تولید ملی و تحقق شعار سال از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، تصریح کرد: نمی‌توان به سادگی از نقش اصناف در برهه‌های مختلف انقلاب گذشته چرا که اصناف هم در دوران پیروزی انقلاب و هم جنگ تحمیلی و سازندگی نقش و تاثیر بی‌بدیل خود را داشته‌اند.

وی افزود: در دوران جنگ اصناف در دو جبهه جهاد و شهادت و جبهه بذل اموال حضور یافته و با تقدیم 64 هزار شهید یکی از مجموعه‌های ارزشمند انقلاب و نظام اسلامی بودند.

رئیس مجامع امور صنفی استان اردبیل در پایان سخنان خود از اصناف به عنوان بازوان توانمند انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر پنج مجمع صنفی در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و گرمی راه‌اندازی شده و 98 اتحادیه نیز در این استان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول