اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی توسعه منابع و امور اقتصادی وزیر:

مشکل تجار ایرانی نبودن تعرفه برای کالاهای تولید داخل است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی توسعه منابع و امور اقتصادی وزیر گفت: مشکل تجار ایرانی نبودن تعرفه برای کالاهای تولید داخل است.

مشکل تجار ایرانی نبودن تعرفه برای کالاهای تولید داخل است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، یحیی محمود‌زاده در نخستین اجلاس مشترک استانداران استان‌های مرزی ایران و عراق که صبح امروز در سالن شهدای دولت استانداری گشایش یافت، اظهار کرد: ایران و عراق از دیرباز روابط دوجانبه و گسترده‌ای با هم داشته‌اند که مهم‌ترین آنها تردد زائرین ایرانی به عراق بوده است.

محمود‌زاده تصریح کرد: روابط اقتصادی و تجاری، مهم‌ترین روابط بین دو کشور بوده است و این نشست در شرایطی انجام می‌گیرد که عراق جدید متکی بر ظرفیت‌های ملی است و به سمت ایفای نقش بین‌المللی در حرکت است.

وی افزود: موقعیت تجاری 2 کشور به لحاظ داشتن بسترهای مختلف توسعه‌ای و برای دستیابی به تجارت 10 میلیارد دلاری نیازمند توسعه مبادلات اقتصادی 2 کشور است.

رئیس هیئت ایرانی در این اجلاس خاطرنشان کرد: برای برقراری ارتباط استانداران، کارشناسان و تجار 2 کشور، باید تسهیلاتی تشویقی ایجاد کرد تا این ارتباطات روزبه‌روز افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه تجاری و بازرگانی و اختصاص نمایشگاهی دائمی که ظرفیت کالا و خدمات را در معرض دید قرار دهد و توسعه راه‌های مواصلاتی بین دو کشور و اصلاح جاده‌ها از دو طرف نیز از اقداماتی است که در زمینه توسعه ارتباطات موثر است.

محمود‌زاده اظهار کرد: فراهم کردن تسهیلات هماهنگ‌کننده برای بازارچه‌های مرزی که در نتیجه آن رضایت مردم و مسئولان دو کشور تامین و افزایش ورود و خروج را در پی خواهد داشت.

وی استاندارد کالا و خدمات را یک اطمینان برای گسترش تجارت عنوان کرد و گفت: نبود تعرفه برای کالاهای ایرانی مشکلاتی برای تجار و صنعتگران ایجاد کرده است که حرکت به‌سوی تجارت آزاد بین دو کشور و تعرفه یکسان می‌تواند نقش عمده‌ای در توسعه تجارت و در دست گرفتن کالای با کیفیت ایجاد کند.

وی از طرف عراقی خواست با توجه به توسعه سیستم حمل‌و‌نقل ریلی به مرز خسروی در ایران، آنها نیز خطوط ریلی همزمان با اقدامات طرف ایرانی به‌عمل آورند.

معاون برنامه‌ریزی اظهار کرد: ایران باید بتواند میزان مبادلات را به مرز 12 میلیارد دلار برساند و این موضوع منوط به گسترش این نشست‌ها و دیگر تبادلات است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول