اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اجلاس پیر‌غلامان حسینی

آیین طشت‌گذاری اردبیل ثبت ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: همزمان با اجلاس پیر‌غلامان حسینی و با حضور معاون رئیس جمهور آیین مذهبی – سنتی طشت‌گذاری اردبیل به ثبت ملی می‌رسد.

آیین طشت‌گذاری اردبیل ثبت ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی صبح امروز در جلسه هماهنگی اجلاس پیر‌غلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: بعد از ثبت جهانی تعزیه به عنوان یک مراسم معنوی در ایران، آیین طشت‌گذاری که از سنت‌های دیرین مردم اردبیل در استقبال از ماه محرم است و نشان از تعظیم شعایر و حرمت تشنه‌لبان نینوا است به ثبت ملی می‌رسد تا اردبیل در این عرصه افتخار‌آفرین باشد.

وی بیان داشت: در اجرا و برگزاری مناسب اجلاس پیر‌غلامان حسینی به شکل بین‌المللی در اردبیل باید نقشه راه و تفاهم نامه‌های انجام شده، پیگیری شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تمام کمیته‌ها برنامه خود را به دبیرخانه این اجلاس ارائه کنند تا با بحث و بررسی بتوان ابعاد مختلفی از این طرح عظیم را مورد هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق قرار داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: طراحی بنرها و پوستر‌ها انجام و مکان و زمان نصب آنها تعیین شده که با اعلام مکان و زمان برگزاری مراسم می‌توان آنها را در سطح شهر نصب کرد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده ابراز داشت: دعوت‌نامه‌ها، تبلیغات،تزیینات و کار اطلاع‌رسانی از طریق کمیته‌های این اجلاس تهیه و تدارک دیده شده و به یقین برای برگزاری مراسم عمومی و مردمی در حال پیش‌بینی‌ها در زمینه مکان و محل مناسب برگزاری آیین هستیم.

این مسئول در ادامه از اعلام آمادگی این اداره کل با هدف برگزاری 10 برنامه مستقل در کنار اجلاس پیر‌غلامان حسینی به مرکزیت اردبیل خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ما از ظرفیت کانون مداحان و شعرا و هیئت‌های مذهبی در این زمینه استفاده می‌کنیم و معتقدیم در تمامی شهرستان‌ها می‌توان قبل یا حین اجلاس پیر‌غلامان حسینی در اردبیل برنامه‌ای را تدارک دیده و در شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول