اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله تحریری:

پیروی از اهل‌بیت تنها مسیر کمال است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ظواهر دنیایی ارزش محزون شدن را ندارد گفت: تنها مسیر کمال و سعادت بشر پیروی از اهل‌بیت (ع) و سیره آنها است.

پیروی از اهل‌بیت تنها مسیر کمال است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، آیت‌الله محمدباقر تحریری در جمع طلاب و دانش‌پژوهان این مؤسسه، با اشاره به جایگاه علم و عالم در اسلام اظهار کرد: اسلام به مقام علم و عالم اهتمام ویژه‌ای داشته و این مهم بارها در آیات و روایات ما ذکر شده است.

این استاد حوزه با بیان اینکه هر علمی دارای ارزش نبوده و تنها علمی که برای خدا باشد ارزشمند است افزود: تنها علوم حقیقی و واقعی دنیا نزد اهل‌بیت(ع)است در صورتی که سایر علوم که نزد دانشمندان است از راه حفظ کردن به دست آمده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه علوم اهل‌بیت(ع) از علوم حقیقه خداوند متعال است، روایتی از امام محمد باقر(ع) را در خصوص دینداری مدنظر قرار داد و گفت: کسی که در دلش دین الهی به صورت خالص وارد شده باشد دیگر از مسیر حق خارج نشده و به غیر خدا متوسل نخواهد شد.

تحریری بیان کرد: طبق این روایت دین دارای ابعاد گسترده‌ای است و هر کسی می‌تواند به این ابعاد دست یابد البته به وضوح روشن است که این ابعاد شامل مادیات دنیایی نیست.

وی با تاکید بر انجام تمام کارها برای رضایت خداوند اضافه کرد: مادیات دنیایی ارزش این را ندارد که انسان به آنها دل ببندد تا چه برسد به اینکه شخصی به دلیل نرسیدن به آن محزون شود.

این استاد حوزه زهد و تقوا را از ویژگی‌های مهم مؤمنان برشمرد و ابراز داشت: انسان می‌تواند با توسل به قرآن و اهل‌بیت(ع) که منبع بیکران علوم الهی هستند به دریای زهد و پارسایی راه یابد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول