اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری آذربایجان‌غربی خبر داد

استقرار راهنمایان گردشگری در مبادی ورودی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: راهنمایان گردشگری برای هدایت گردشگران تابستانی استان در مبادی ورودی شهرها و مرزها مستقر می‌شوند.

استقرار راهنمایان گردشگری در مبادی ورودی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی http://www.wazchto.ir حسین امامی اظهار داشت: در این راستا 30 نفر از راهنمایان و کارشناسان میراث فرهنگی در استان بعد از طی مراحل آموزشی لازم در مکان‌های در نظر گرفته شده اسقرار می‌یابند.

وی افزود:آذربایجان‌غربی با تشکیل ستاد سفرهای تابستانی و نیز کمیته‌های استقبال به پیشواز مسافران و گردشگران تابستانی می‌رود.

امامی گفت: افزون بر 25 عنوان برنامه متنوع برای هماهنگی و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران وارد شده به استان طرح‌ریزی شده است که در ایام تابستان به اجرا در می‌آید.

وی اظهار کرد: هماهنگی با دستگاه‌های مختلف در ارائه طرح‌های شاخص در راستای آماده‌سازی مکان‌ها و بناهای تاریخی، ارائه بسته‌های گردشگری دفاتر و تورها به هتل‌ها و واحدهای اقامتی در استان، اخذ برنامه‌های تورهای گردشگری استان به منظور برنامه‌ریزی بهینه از مهم‌ترین اقدامات برای پیشواز از مسافران تابستانی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: آموزش کارکنان هتل‌ها و مراکز اقامتی و نظارت مستمر بر عملکرد این واحدها در ایام تابستان از دیگر وظایف ستاد است که در این ایام انجام می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی همچنین از ایجاد نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری استان در هفته گردشگری در ارومیه خبر داد.

امامی افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و توانمندی‌های استان به مدت یک هفته دایر می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری استان با همکاری سازمان ملی جوانان و میراث فرهنگی در پارک ائللرباغی ارومیه برگزار می‌شود.

امامی اظهار کرد: برگزاری تورهای گردشگری استان و ارومیه، اجرای موسیقی سنتی، جشنواره حرکات آیینی و نصب تابلوهای گردشگری در استان از برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در این نمایشگاه ماکت‌های اماکن تاریخی استان به ویژه بنای تاریخی تخت سلیمان تکاب با هدف آشنایی بازدیدکنندگان با این آثار و نیز جذب گردشگر در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

آذربایجان غربی دارای 58 منطقه گردشگری نمونه بوده و تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی نیز 1284 تپه و محوطه، 171 ابنیه تاریخی است.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول