اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان:

شهید علی هاشمی بن بست شکن جنگ بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: شهید علی هاشمی یکی از بن بست شکنان جنگ در دوران دفاع مقدس بود.

شهید علی هاشمی بن بست شکن جنگ بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سردار حسن شاهوارپور ظهر امروز در آیین بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد سردار سرلشگر شهید حاج علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و دیگر شهدای هور اظهار کرد: ما در دوران دفاع مقدس مظلوم بودیم و این را از برخورداری دشمن از حداکثر تجهیزات نظامی می‌توان فهمید.

وی افزود: در چنین شرایطی باید جوانان این مرز و بوم مانند شهید هاشمی با سلاح ایمان فکر می‌کردند که با استفاده از نقاط ضعف دشمن راه حلی برای کاهش این فشار سنگین پیدا کنند و به مقابله با او بپردازند و از عهده این مسئولیت به خوبی برآمدند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان اضافه کرد: در چنین شرایطی می‌بایست انسان‌هایی پیدا می‌شد که بن بست شکنی کنند که شهید هاشمی از این بن بست شکنان بود.

وی در ادامه با اشاره به فلسفه برگزاری بزرگداشت شهدا و یادواره‌های این عزیزان گفت: آنچه باید در این برنامه‌ها به همگان یادآوری شود، مقاومت بزرگ ملت ایران است که در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن به دست آمد.

شاهوارپور تصریح کرد: دشمنان در جنگ تحمیلی تمام توان خود را برای مقابله با ملت ایران به میدان آوردند و این مقابله اکنون هم ادامه دارد و مذاکرات 10 ساله هسته‌ای در راستای همین مقابله است.

وی افزود: ملت ایران می‌خواهد به باور‌ها و اعتقادات خود پایبند باشد و روی پای خود بایستد و همچون ملت‌های دیگر زیر بار زور سلطه گران جهان نباشد و مانند ملت‌هایی چون فلسطین مصر و بحرین حقوش نادیده گرفته شود.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان این نکته که هم اکنون نیز باید در مقابل دشمن ایستادگی کنیم تأکید کرد: ما باید‌‌ همان مقاومت دوران دفاع مقدس را به آحاد ملت ایران به ویژه نسل جوان منتقل کنیم و در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم زیرا بعد از هر عدم ایستادگی، شکست خواهد بود.

وی گفت: دروازه‌های ترقی و پیشرفت به روی ملت ایران باز است و با الگو گرفتن از ایستادگی و حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس این مقاومت را ادامه دهیم.

سردار سرلشگر شهید حاج علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) جمهوری اسلامی ایران در سال 1340 هجری شمسی در محله حصیرآباد شهرستان اهواز مرکز استان خوزستان دیده به جهان گشود. وی در تاریخ 4 تیر ماه 1367 در قرارگاه خاتم 4 در منطقه هورالهویزه جاویدالاثر شد و پیکر پاکش پس از 22 سال غربت و بی‌نشانی به وطن بازگشت و در روز دوشنبه 27 اردیبهشت سال 1389 با استقبال هزاران نفری مردم خوزستان در اهواز تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/س/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول