اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام فاضل‌لنکرانی:

مهم‌ترین دفاع غیرعامل جلوگیری از نفوذ فکری دشمنان است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: مهم‌ترین بخش دفاع غیرعامل، جلوگیری از نفوذ فکری دشمنان است و مسئولان باید توضیح دهند که چه اقداماتی برای مقابله با این تهدیدات انجام داده‌اند.

مهم‌ترین دفاع غیرعامل جلوگیری از نفوذ فکری دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدجواد فاضل‌لنکرانی در نخستین همایش «پدافند غیرعامل از منظر دین» که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد اظهار کرد: پدافند غیرعامل دارای ابعاد مختلفی چون مباحث اقتصادی، نظامی و سیاسی است.

وی افزود: از جمله ابعاد مهم پدافند غیرعامل، بررسی زوایای مختلف آن در امور دینی است زیرا اسلام، آیینی کامل بوده و در خصوص همه ضرورت‌های حکومتی و اجتماعی دارای دستورالعمل است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بررسی این موضوع نیازمند پژوهش و تحقیق است گفت: یکی از اهداف این بحث، شناخت مسئولیت‌هاست زیرا تداخل در وظایف با عنوان پدافند غیرعامل منافات دارد.

وی ادامه داد: تفکیک قوا نیز برای جلوگیری از آسیب رسیدن به نظام صورت گرفته و نمادی از پدافند غیرعامل تلقی می‌شود و همین اصل باید در همه ابعاد جاری و ساری شود.

فاضل‌لنکرانی با اشاره به برخی جار و جنجال‌ها که موجب شکوه رهبری می‌شود گفت: رعایت این ضابطه که هر کس تنها در حوزه مسئولیت خویش دخالت کند موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطر نشان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در روایتی می‌فرمایند «یکی از مواردی که بر هر عالمی فرض است، ورع در کنار علم است» زیرا عدم ورع و تقوا موجب مضر بودن علم برای شخص و جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) علم توحید را نیز حجاب و آسیب برای برخی افراد می‌دانست افزود: نداشتن تقوا سبب این ضرر به شخص می‌شود و نورانیت او را از بین می‌برد.

فاضل‌لنکرانی بیان داشت: هر کس باید به حفاظت از اموال خویش مبادرت ورزد اما در شرایط کنونی بانک‌های جهانی برنامه‌ریزی‌هایی به منظور در اختیار گرفتن مسائل حیاتی کشورها دارند.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه بانک جهانی به بهانه بررسی نوسانات بازار، نبض اقتصادی کشورها را در دست می‌گیرد گفت: سازمان‌هایی که به منظور حفظ منافع ملل تشکیل شده‌اند امروز در نقطه مقابل این هدف هستند و ضروری است که چاره‌ای برای این مشکل اندیشیده شود.

وی با اشاره به بیانیه حقوق بشر اظهار کرد: این بیانیه الفاظ بسیار فریبنده‌ای دارد که در ظاهر به کرامت و آزادی انسانی توجه دارند اما باید دلیل اصلی پیدایش آن مورد بررسی قرار گیرد و نتایجی که پس از تحقیقات به دست آمده نشان‌دهنده استحاله مباحث مربوط به ادیان توسط این بیانیه است.

فاضل‌لنکرانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، اسلام و مذهب اهل‌بیت(ع) را نجات داد گفت: علاوه بر این، جمهوری اسلامی به فریاد تمام ادیان آسمانی رسید و در صورتی که انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، مستکبران به اهداف خود دست می‌یافتند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان داشت: مشکل اصلی استکبار جهانی، نظام جمهوری اسلامی است که با عنایات خداوند و به برکت تلاش‌های امام راحل(ره) و خون شهدا حاصل شده است.

وی با تاکید بر حرکت مسئولان به سمت منویات رهبری ابراز کرد: مطرح کردن بحث اسلام آمریکایی توسط امام خمینی(ره) در آغاز مورد شک و تردید برخی واقع شد اما اکنون مشاهده می‌شود که آمریکا به دنبال گسترش اسلامی است که تهی از حدود الهی است که پیروان در مقابل ظلم سکوت کنند و نمونه آن در عربستان و برخی کشورها دیده می‌شود اما امام خمینی(ره) سال‌ها قبل به این توطئه و لزوم مقابله با آن پی برد و راه این مبارزه نیز گسترش اسلام حقیقی است که مهم‌ترین بحث در زمینه پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

فاضل‌لنکرانی خواستار اطلاع‌رسانی در بحث پدافند غیرعامل برای مصون ماندن اندیشمندان از خطر توطئه‌ها شد و افزود: ظهور عرفان‌های دروغین در ایران و سایر کشورها به منظور جایگزین کردن ادیان آسمانی صورت می‌گیرد و در نهایت دشمنان به دنبال تجمیع شعبات گوناگون آن هستند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: هم‌اکنون کتاب‌هایی از نویسندگان آمریکایی با تیراژ وسیع و ترجمه‌های گوناگون در میان جوانان ایرانی توزیع شده است و در اینجا بحث پدافند غیرعامل اهمیت می‌یابد زیرا مهم‌ترین بخش این نوع دفاع، جلوگیری از نفوذ فکری دشمنان است و مسئولان باید توضیح دهند که چه اقداماتی برای مقابله با این تهدیدات انجام داده‌اند.

وی خواستار چاپ و توزیع کتاب‌های مذهبی در میان جوانان به منظور پر کردن اوقات فراغت آنها شد و تصریح کرد: این‌گونه مسائل نیازمند توجه ویژه هستند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول