اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران:

80 درصد از منابع مورد نیاز کشور از طریق بانک‌ها تأمین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: بیش از 80 درصد از منابع مورد نیاز کشور از طریق بانک‌ها تأمین می‌شود که این کار بسیار خطرناک است.

80 درصد از منابع مورد نیاز کشور از طریق بانک‌ها تأمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان در نشست فعالان اقتصادی استان با حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران مسائلی از قبیل چگونگی سقف تسهیلات ارائه شده به تولید کنندگان و صادر کنندگان، افزایش سطح اعتبارات بانکی، حمایت از صادر کنندگان نمونه، زمان‌دهی برای بازپرداخت تسهیلات بانکی و دیگر مباحث مطرح شد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در ادامه این جلسه با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: در این سال ما باید تمام توان خود را به کار گیریم و برای پویایی اقتصاد کشور وارد میدان شویم.

بهمن وکیلی صادرات غیر نفتی را یکی از اصلی‌ترین پارامترها و متغیرهای موجود برای توسعه هر کشور عنوان کرد و افزود: برای اینکه صادرات غیر نفتی در کشورمان شکل بگیرد حمایت عملی تمام مسئولان و دست‌اندرکاران تولید را باید دربر داشته باشد.

وی از رشد 8 میلیارد دلاری بانک توسعه صادرات در چند سال گذشته سخن گفت و تصریح کرد: این بانک تا پایان سال گذشته به رشد 45 میلیارد دلاری رسید که با توجه به پتانسیل‌های موجود امید است به 70 میلیارد دلار نیز برسیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اضافه کرد: هر فعالیت اقتصادی که در دنیا انجام می‌گیرد یک طرف آن بانک است که با رشد کشور نیز بانک‌ها باید رشد کنند.

وی وابستگی بیش از حد به بانک‌ها برای تامین منابع را خطری بزرگ اعلام کرد و گفت: بیش از 80 درصد از منابع مورد نیاز کشور از طریق بانک‌ها انجام می‌شود که این کار بسیار خطرناک است.

وکیلی با اشاره به راهکار عدم وابستگی کشور به بانک‌ها ادامه داد: ما باید سعی کنیم تنوع تامین منابع را در کشور زیاد کرده و تنها وابسته به بانک‌های کشور نباشیم.

وی ال‌سی ریالی را نجات‌ دهنده اقتصاد کشور در این چند سال اخیر بیان کرد و گفت: در حال حاضر گشایش ال‌سی‌های ریالی بلای جان بانک‌ها شده‌اند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران هدف از تشکیل این بانک را حمایت از صادر کنندگان کشور عنوان کرد و افزود: منابع بانکی ما تکاپوی تمام مسائل شما تولید کنندگان و صادر کنندگان نیست.

وی خطاب به تولید کنندگان و صادر کنندگان گفت: از شما درخواست دارم که از بانک حمایت کرده و به آن کمک کنید.

وکیلی در پاسخ به پرسش یکی از فعالان اقتصادی شرکت‌ کننده در این مراسم در زمینه ارائه تسهیلات به افراد بدهکار به بانک تصریح کرد: تولید کنندگان باید برای دریافت خدمات و تسهیلات بانکی بدهی‌های خود را ساماندهی کنند.

وی از برخی اقدامات بانک توسعه صادرات سخن گفت و تصریح کرد: کاهش تا حدود 1.5 درصد نرخ ارز، قبول بخشی از جواز صادراتی به عنوان وثیقه و امضای تفاهم‌نامه همکاری با چندین اتحادیه از قبیل اتحادیه صادر کنندگان محصولات کشاورزی از جمله اقدامات انجام شده توسط بانک برای صادر کنندگان و تولید کنندگان است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول