اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهدای گمنام با گذشت 5 روز کش و قوس مسئولان تشییع شدند

تعلل مسئولان بناب برای تدفین فرزندان روح‌الله

خبرگزاری فارس: بعد از گذشت پنج روز از ورود شهدای گمنام و با کش و قوس‌های زیاد بالاخره مسئولان جایی در این شهر برای تدفین شهدا در نظر گرفته و پیکر پاک سه شهید گمنام در این شهر تشییع شد.

تعلل مسئولان بناب برای تدفین فرزندان روح‌الله

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، بعدازظهر امروز مردم قدرشناس و شهیدپرور شهرستان بناب با در آغوش کشیدن لاله‌های گمنام، خاطره 370 شهید خود را در اذهان زنده کردند.

آحاد مختلف مردم وفادار به آرمان‌های شهدا با اجتماع در میدان امام حسین(ع) با برگزاری مراسمی ویژه در فضای آکنده از عشق، شور و معنویت از کاروان خودروهای حامل شهدا استقبال کرده و بار دیگر رخدادهای دوران ماندگار  هشت سال دفاع مقدس را به نمایش گذاشتند.

حضور پرشور نسل سومی‌ها، جوانان و نوجوانان یعنی نسلی که درک و لمس عینی از دوران دفاع مقدس نداشته‌اند، جلوه‌های بارز این مراسم معنوی و پرشکوه بود که بیانگر انتقال پیام شهدا به این نسل است.

مراسم تشییع و تدفین سه تن از شهدای گمنام در حالی در شهرستان بناب برگزار شد که مسئولان شهرستان طی پنج روز گذشته مکان و فضای مناسبی برای تدفین این شهدا مشخص نکرده بودند که این امر پرسش‌های متعددی را در اذهان عموم به‌ویژه خانواده معظم و معزز شهدا ایجاد کرده بود.

تدفین شهدا در نهایت در پارک فدک واقع در پنج کیلومتری جاده بناب – تبریز صورت گرفت، در حالیکه حدود یک‌هزار و 700 مترمربع زمین متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بناب در بهترین مکان و نقطه شهرستان بدون استفاده به حال خود رها شده است.

به گفته برخی خانواده شهدا مسئولان در قبال پیشنهاد این مکان برای تدفین شهدای گمنام اظهار داشته‌اند که زمین مورد نظر حیف است و این محل «کاربری تجاری» دارد.

اگر این حرف که مطرح شده است، درست باشد باید خجالت کشید و در پیشگاه خداوند و پیش شهدا توبه و استغفار کرد.

به‌علت نامناسب بودن محل تدفین شهدا و مسافت زیاد آن با شهر، این محل مورد اعتراض امت حزب‌الله، خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس قرار گرفت اما در نهایت سه تن از شهدای گمنام در«پارک فدک» شهرستان بناب آرام گرفتند.

گزارش فارس حاکی است، سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بناب شهید گمنام دفاع مقدس در قالب شهدای کاروان از خرمشهر حرکت خودشان را آغاز کرده بودند و بیشتر شهرها را دور زده تا اینکه در سالروز رحلت امام خمینی(ره) همین فرزندان روح‌الله در آغوش روح‌الله جا گرفتند و بیعت خود با پدرشان را دوباره بستند، بیست و ششم خرداد بعد از بدرقه مردم تبریز به بناب منتقل شدند.

شهرستان بناب با 130 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌شرقی در طول هشت سال دفاع مقدس 364 شهید و 830 جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول