اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مرند:

ترکیه کارخانه کمپوست مرند را احداث می‌کند

خبرگزاری فارس: شهردار مرند گفت: شرکت SARES ترکیه با امضای تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری مرند،‌ کارخانه کمپوست در مرند را احداث می‌کند.

ترکیه کارخانه کمپوست مرند را احداث می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، سیدرضا هاشمی شهردار مرند ظهر امروز پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداری مرند با این شرکت ترک، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شرکت SARES ترکیه کارخانه کمپوست و بازیافت زباله در مرند را احداث و راه‌اندازی می‌کند.

شهردار مرند افزود: آیندگان و فرزندان ما در خصوص مدیریت سرمایه‌های ملی قضاوت می‌کنند و ما مسئول حفظ آن سرمایه‌ها برای آیندگان و حتی تامین سلامت شهروندان هستیم و اگر الان به فکر محیط زیست نباشیم در آینده مشکلات عدیده و غیرقابل جبران را شاهد خواهیم بود.

هاشمی در خصوص این یادداشت تفاهم ادامه داد: 17 میلیون دلار برآورد اعلامی این شرکت برای شهرداری است که ما به‌دنبال راه‌های استفاده از منابع صندوق ذخیره ارزی برای احداث این کارخانه عظیم هستیم چراکه تا حالا هرچه زباله بوده به طریق غیربهداشتی و غیرعملی دفن شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه از سرمایه‌های ملی به‌صورت مطلوب استفاده و بهره‌برداری نشده است و در این راه همه تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌های مرند انجام می‌دهیم.

شهردار مرند در خصوص ضرورت نگاه تخصصی به مقوله زباله گفت: با توجه به اینکه روزانه بیش از 30 هزار تن زباله از سطح شهر مرند با تلاش پرسنل زحمتکش خدمات شهری جمع‌آوری می‌شود، برای استفاده بهینه و تبدیل این زباله به منابع مورد نیاز در جامعه برای سالم نگه‌ داشتن محیط زیست انسانی هر مقدار که هزینه شود ارزش فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

وی تاکید کرد: امروز باید نگاه سنتی را در دفع زباله کنار گذاشته و با به کارگیری افراد متخصص در پدیده دفع زباله‌ها، هر روز با توجه به شرایط زیست‌محیطی شاهد خلاقیت و نوآوری باشیم.

این یادداشت تفاهم همکاری مشارکتی در محل امور سرمایه‌گذاری شهرداری مرند به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول