اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مشترک استان‌های مرزی ترکیه و آذربایجان‌شرقی عنوان شد

منطقه آزاد یک فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاران ترکیه

خبرگزاری فارس: در نشست مشترک مدیران دولتی و فعالان اقتصادی استان‌های مرزی آذربایجان‌شرقی و ترکیه از منطقه آزاد ارس به عنوان یک فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری کشور ترکیه یاد شد.

منطقه آزاد یک فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاران ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی، رحیم صادقیان رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های گسترده میان فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی و ترکیه اظهار کرد: به دلیل مراوده‌ها و نزدیکی‌های فرهنگی میان دو ملت فرصت توسعه روابط تجاری فراهم شده ‌و جمهوری اسلامی ایران به خصوص آذربایجان‌شرقی مشتاق توسعه روابط اقتصادی دو طرفه با کشورهای همسایه خود است. 

وی‌ با مطلوب ارزیابی کردن نشست‌های میان مسئولان دولتی و فعالان اقتصادی ترکیه و آذربایجان‌شرقی، این نشست‌ها را هموارکننده مسیر توسعه مناسبات اقتصادی دانست.

در ادامه این نشست، رئیس اتاق بازرگانی شهر مرسین ترکیه نیز با اشاره اینکه هم اکنون صادرات غیرنفتی این شهر 16 میلیارد دلار است، از برنامه‌ریزی برای افزایش این رقم به ارزش 30 میلیارد دلار نیز خبر داد.

یونس بلد، سرکنسول ترکیه در جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به اینکه استقبال مطلوبی از سوی مسئولان دولتی و فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی از سرمایه‌گذاران ترک صورت گرفته است، گفت: اکنون زمینه‌های بسیار والایی برای حضور فعالان اقتصادی ترکیه در منطقه آزاد ارس نیز فراهم شده و این امر بر توسعه همکاری‌های دو طرفه اثرگذار است.

استاندار مرسین نیز در این دیدار با قدردانی از استقبال آذربایجان‌شرقی از هیئت تجاری مرسین ترکیه، این شهر را دومین شهر از نظر موقعیت اقتصادی بعد از استانبول در ترکیه قلمداد کرد و اظهار داشت: مرسین پنجمین استان بزرگ ترکیه از نظر جغرافیایی است.

اتاق بازرگانی مرسین ترکیه بیش از 126 سال قدمت و 22 هزار نفر عضو دارد و هیئت تجاری این شهر متشکل از فعالان اقتصادی عرصه‌های صنایع غذایی و آبمیوه، ساختمان‌سازی، پیمانکاری، الکترونیک و... بوده است.

انتهای پیام/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول