اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی سنندج خبر داد:

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران ترکیه برای سرمایه‌گذاری در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج گفت: در جریان توضیحات کارشناسی هیئت اعزامی کردستان به ترکیه، سرمایه‌گذاران ترک اعلام آمادگی کردند تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به ویژه مناطق ویژه اقتصادی بانه و مریوان را فراهم کنند.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران ترکیه برای سرمایه‌گذاری در کردستان
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به سفر هیئت تجاری کردستان به ترکیه، گفت: اعضای این هیئت در گفت‌وگو با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران ترک زمینه‌های همکاری اقتصادی و تجاری فی‌مابین را بررسی کردند.
محمدسعید نقشی‌زادیان افزود: در این نشست که به همت رایزن اقتصادی ایران در ترکیه در شهر استانبول برگزار شد، سرمایه‌گذاران ترک برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد کردستان اظهار علاقه کردند.
به گفته وی، در این نشست سه ساعته مذاکرات رو در رو برگزار و طرفین مسائل تجاری در زمینه کاری خود را مطرح کردند.
نقشی‌زادیان گفت: سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی مریوان و بانه، سرمایه‌گذاری در بخش طیور و تهیه امکانات مکانیزه این صنعت، اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و نیز همکاری با سرمایه‌گذاران ایرانی در کـردستان عراق و احداث مرکز تجـاری در سنندج مواردی بوده که در این گفت‌وگوها مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.
وی افزود: در جریان توضیحات کارشناسی هیئت اعزامی، سرمایه‌گذاران ترک اعلام آمادگی کردند از کردستان بازدید کنند تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به ویژه مناطق ویژه اقتصادی بانه و مریوان را بررسی کنند.
به گفته رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج، مذاکره‌کنندگان هیئت تجاری کردستان تأیید کرده‌اند که طرف‌های تجاریشان اعلام آمادگی نموده به صورت شراکت در پروژه‌های عمرانی در کردستان ایران و عراق سرمایه‌گذاری کنند.
وی با بیان اینکه در این گفتگوها یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ ترک برای احداث مرکز تجاری در سنندج اعلام آمادگی کرده، افزود: سرمایه‌گذاران ترک و متخصص در مکانیزاسیون طیور برای تأمین تازه‌ترین تجهیزات مورد نیاز این صنعت نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.
نقشی‌زادیان گفت: با هماهنگی سفارت ایران در ترکیه، به زودی مقدمات سفر سرمایه‌گذاران ترک به کردستان فراهم خواهد شد که امیدواریم در نتیجه این تعاملات اقتصادی سرمایه‌گذاری اثربخشی در استان صورت بگیرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول