اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

11 درصد نخبگان کشور دانشجویان شاهد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نزدیک به 11 درصد نخبگان کشور را دانشجویان شاهد و ایثارگر تشکیل می‌دهند.

11 درصد نخبگان کشور دانشجویان شاهد هستند

حسین شهرکی‌پور در حاشیه مراسم تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر واحد علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: هم‌اکنون در کل کشور بیش از 135 هزار دانشجو وجود دارند که سهم سیستان‌وبلوچستان از این تعداد، حدود 3 هزار نفر است.

وی افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان از روند بسیار خوبی در زمینه تحصیل دانشجویان ایثارگر در استان سیستان‌وبلوچستان برخوردار است.

مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشریح وضعیت آموزش ایثارگران در کشور بیان داشت: بر اساس آمار رسمی سازمان سنجش و مراکز آزمون، تاکنون از بدو اختصاص سهمیه به ایثارگران و شاهد، 2.7 درصد از سهمیه استفاده شده است.

شهرکی‌پور با بیان اینکه نرم مشروطی دانشجویان شاهد و ایثارگر از نرم طبیعی کمتر است، گفت: هم اکنون حدود 70 درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های آزاد مشغول به ادامه تحصیل هستند.

وی افزود: با توجه به درصد بالای جمعیت دانشجو در سیستان‌وبلوچستان، دیگر واژه محرومیت برای این استان معنا ندارد.

مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: سال گذشته، رویکرد آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، آموزشی بوده و در این زمینه توفیقات بسیار خوبی کسب شده اما امسال رویکرد ما فرهنگی است.

شهرکی‌پور با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها را نشانه گرفته گفت: دشمن می‌خواهد دانشجویان شاهد و ایثارگر را از فضای معنوی و دینی دور و آنها را از مطالعه، تحقیق و پژوهش باز دارد.

وی ادامه داد: رئیس گروه مطالعات خاورمیانه اعلام کرده است " اگر ما بتوانیم فضای معنوی را از دانشجویان ایرانی بگیریم، موفق شده‌ایم و گرنه هیچ تلاشی علیه ایران ثمر ندارد".

مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند فضای دانشگاه، علم و تحصیل را برای دانشجویان ناامید کننده جلوه داده و موفقیت‌های دانشجویان را کم رنگ نشان دهد.

شهرکی‌پور بیان کرد: مسئولان کشور با شناخت اهداف دشمنان، تلاش می‌کنند آرامش روحی و روانی را برای دانشجویان به‌ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر فراهم کرده تا بدون هیچ دغدغه‌ای قله‌های علم و دانش را فتح کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول