اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

فضای سالم تربیتی مطالبه به حق اولیاست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ایجاد فضای سالم تربیتی در جامعه مطالبه به حق اولیای دانش‌آموزان و متدینین جامعه است.

فضای سالم تربیتی مطالبه به حق اولیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی ظهر امروز در نشستی با منتخبین مسابقه نسیم هدایت استان اردبیل اظهار داشت: برای تحقق این امر باید همه به ویژه آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی و تربیتی وارد کار شوند تا با اصلاح برخی از فرآیندهای نامبارک فضای مطلوب تربیتی و اخلاقی در جامعه برای رشد و تعالی نسل آینده شکل گیرد.

وی با تبریک بعثت نبی مکرم اسلام فلسفه این واقعه عظیم تاریخی را تکریم و تقویت مبانی اخلاقی، دینی و معرفتی توصیف کرد و بیان داشت: هدف اصلی از بعثت پیامبر اسلام (ص) تعلیم و تربیت و نمایان کردن شایستگی‌های انسانی و اسلامی در جامعه است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود مجهز شدن به ابزار تعلیم و تربیت را لازمه کار مربیان تربیتی دانست و اضافه کرد: مربیان تربیتی اثربخش‌ترین قشر جامعه در تعلیم و تربیت نسل آینده هستند.

عاملی زندگی بزرگان دین، پیامبران الهی و ائمه معصومین (ع) را سرشار از نکات ارزنده تربیتی و آموزشی دانست و گفت: مطالبی که تحت عنوان برنامه نسیم هدایت در قالب نرم‌افزار در اختیار مربیان قرار داده شده حاوی نکات قابل توجهی از زندگی آن بزرگان است.

وی با بیان اینکه این قدرت روحی مربی است که در متربی نمایان می‌شود افزود: مربی زمانی موفق است که متربی او مطابق با آموزه‌های دینی عمل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این نشست پیام تشکر وزیر آموزش و پرورش را به دلیل توجهات ویژه و خدمات ارزنده امام جمعه اردبیل به تعلیم و تربیت استان ابلاغ کرد.

احمد محمودزاده پیشنهاد برگزاری دوره‌های تخصصی تربیتی برای فرهنگیان با حضور نماینده ولی فقیه و علمای استان را ارایه کرد.

وی در پایان سخنان خود مهم‌ترین وظیفه نظام تعلیم و تربیت را تلاش برای برقراری فضای شایسته تربیتی خواند و اضافه کرد: در همین زمینه راه‌اندازی مدارس قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی و معرفتی، تقویت حوزه پرورشی و مشارکت فعالانه دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی از اهداف آموزش و پرورش استان اردبیل است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول