اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد

آغاز تمهیدات‌اندیشی در هرمزگان برای مایحتاچ ضروری ماه رمضان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از آمادگی این سازمان برای مدیریت بازار پیرامون روزهای ماقبل آغاز ماه رمضان با هدف نظارت هر چه بیشتر بر نحوه عرضه مایحتاج ضروری مردم در این ماه خبر داد.

آغاز تمهیدات‌اندیشی در هرمزگان برای مایحتاچ ضروری ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالمجید عبدلی‌زاده عصر امروز در حاشیه نشستی پیرامون نظارت بر بازار، با اشاره به وضعیت کنونی بازار و نحوه کنترل آن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: بازار هرمزگان بی‌گمان یکی از بازارهای مهم سطح کشور چه در حوزه اجناس خارجی و چه در حوزه اجناس داخلی شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدیل قیمت‌ها باید مورد توجه اصناف باشد اضافه کرد: یکی از ابزارهای مهم در تعدیل بازار و تامین کالاهای اساسی مردم برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه‌ها طی سال‌های اخیر در استان هرمزگان از روند قابل قبولی برخوردار شده است، افزود: همانند سال‌های گذشته سازمان مذکور قصد دارد در راستای رفاه حال شهروندان در اقصی ‌نقاط استان نسبت به برگزاری نمایشگاه‌ها در روزهای منتهی به ماه رمضان اقدام کند.

عبدلی‌زاده با بیان اینکه، امور برپایی نمایشگاه به طور طبیعی روند خود را طی می‌کند، از برپایی نمایشگاه "طرح ضیافت" در نیمه دوم تیرماه در هرمزگان خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان یادآور شد: این نمایشگاه با محوریت عرضه اقلام مواد غذایی و ضروری سبد خانوار که از اهمیت بیشتری برخوردار است، برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: کالاهای اساسی خانوار که در این نمایشگاه عرضه خواهد شد شامل مواد پروتئینی، خواربار، گوشت، مرغ، میوه و تره‌بار و سایر مایحتاج ضروری است که با نرخ مصوب به شهروندان می‌شود.

عبدلی‌زاده با بیان اینکه هدف اصلی بخش تجارت و بازرگانی سازمان مربوطه تامین مناسب و با کیفیت اقلام ضروری و مایحتاج است، افزود: نباید فراموش کرد که بخش‌هایی همانند اصناف و به ویژه مردم به عنوان مصرف کننده بزرگ‌ترین نقش را در کنترل و تعدیل بازار برعهده دارند.

این مسئول با بیان اینکه بازرسی‌ها و نظارت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت به طور مداوم بر عملکرد اصناف اعمال می‌شود، اضافه کرد: در پی اجرای طرح ویژه کنترل بازار شاهد آن بودیم که با مناسب‌سازی قیمت‌ها رضایت مردم جلب شد.

وی اظهار امیدواری کرد: در ماه رمضان پیش روی نیز اصناف همانند سال‌های گذشته با نیت خیر و حفظ انصاف بیش از پیش رضایت جامعه را فراهم آورند.

هرمزگان دارای 13 شهرستان است، این استان به واسطه برخورداری از مرزهای طولانی دریایی و مشترک با کشورهای حوزه خلیج فارس یکی از استان‌هایی است که در مبحث ورود اقلام غذایی و خوراکی همواره مورد توجه دستگاه‌های نظارتی بوده است.

این استان هم‌چنین در بُعد تولیدات شیلاتی و کشاورزی نیز از استان‌های مهم کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول