اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی:

اثربخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در گروی انطباق با نیاز بازار کار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی در صورتی اثربخش هستند که منطبق بر نیاز بازار کار باشند.

اثربخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در گروی انطباق با نیاز بازار کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌غربی پیش از ظهر امروز در جلسه امضای این تفاهم‌نامه‌ای با فرماندار شوط اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه بر توسعه مهارت‌های منجر به ایجاد اشتغال پایدار و مولد در شهر و روستاها تاکید شده است زیرا با توسعه این مهارت‌ها آسیب‌های اجتماعی ناشی از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بیکاری کاهش یافته و روحیه کار و تلاش جوانان افزایش می‌یابد.

حمیدرضا خانپور ادامه داد: آموزش فنی و حرفه ای استان بنا بر این تفاهم‌نامه کارگاه‌های آموزشی را بر اساس استانداردهای بین‌المللی راه‌اندازی و تجهیز کرده و زمینه آموزش‌های مهارتی در رشته‌های مختلف را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: نیازسنجی آموزشی، شناسایی آموزش‌های منجر به ایجاد اشتغال در منطقه، برنامه‌ریزی برای توسعه آموزش‌های مهارتی در روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته و برگزاری سمینارها و آموزش‌های تخصصی نیز در این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نوعی مهارت‌اندوزی بر اساس تقاضای بازار کار است که با کسب یک مهارت ‌تخصصی مادم العمر سبب بهبود توانایی فرد در احراز شغل مورد نظر می‌شود.

خانپور خاطرنشان کرد: ماهیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مهارت‌آموزی منطبق بر نیاز بازارکار اثربخش می‌شود.

فرماندار شوط نیز در این جلسه با تاکید بر کیفی‌سازی آموزش‌های مهارتی در این شهرستان بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری برنامه‌ریزی برای تامین فضای اداری و آموزشی مورد نیاز در شهرستان و واگذاری فضای آموزشی در روستاها، حمایت از نظام استاد شاگردی، حمایت از آموزش‌های تخصصی و مشاغل خانگی، تامین اعتبارات از محل تملک دارایی سرمایه‌ای در فصل آموزش‌های غیررسمی برای توسعه و بازسازی و ایجاد فضای‌های آموزشی مناسب در دستور کار فرمانداری و مسئولان این شهرستان قرار می‌گیرد.

غلامرضا غنی‌زاده با بیان اینکه مهارت‌آموزی در شهرستان شوط باید همگانی شود، خاطرنشان کرد: جوانان در کنار تحصیل و دانشگاه حداقل باید یک مهارت فنی و حرفه‌ای را کسب کرده و نهضت مهارت‌آموزی اجرایی شود تا به اهداف سند چشم‌انداز توسعه کشور در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول