اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند ورنی‌باف آذربایجان‌شرقی:

ورنی‌های‌ آذربایجان‌شرقی از نظر تنوع در کشور بی‌همتا است

خبرگزاری فارس: هنرمند ورنی‌باف آذربایجان‌شرقی گفت: طرح‌هایی که در ورنی‌های آذربایجان‌شرقی به‌کار می‌رود، خاص استان بوده و از نظر ترکیب رنگ و تنوع در کشور همتا ندارد.

ورنی‌های‌ آذربایجان‌شرقی از نظر تنوع در کشور بی‌همتا است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، خسرو شیری صبح امروز در حاشیه بازدید هنرمندان از روند برگزاری نمایشگاه جاده ابریشم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های خاص و بدیع در کنار جنس متفاوت، وجه تمایز بین ورنی‌های  آذربایجان‌شرقی با سایر نقاط کشور است که از این حیث در کل ایران بی‌نظیر است.

وی افزود: طرح‌هایی که در ورنی‌های آذربایجان‌شرقی به‌کار می‌رود، خاص استان بوده و از نظر ترکیب رنگ و تنوع طرح در کشور همتا ندارد.

شیری با اشاره به اینکه جنس ورنی‌های استان در نوع خود کم‌نظیر است، یادآور شد: ورنی‌های بافته شده به دست هنرمندان صنایع‌دستی استان، از پشم جاجیم‌های 80 سال قبل است که پشمی خالص و اعلا است.

این هنرمند تبریزی با بیان اینکه طی 25 سال فعالیت در عرصه صنایع‌دستی در چند نمایشگاه و جشنواره حضور فعال داشته است، گفت: تا به امروز موفق به دریافت رتبه نخست در بخش طرح و رنگ جشنواره ورنی‌بافی استانی و رتبه نخست در نمایشگاه بین‌المللی تبریز شده‌ام.

شیری، پیشرفت خود در رشته ورنی‌بافی و تداوم فعالیت خود در عرصه صنایع‌دستی را مدیون حمایت‌های مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی و پشتکار خود دانست.

وی تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، معرفی و حمایت برای حضور در سایر نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، اعطای وام و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله اقدامات حمایتی سازمان از هنرمندان صنایع‌دستی است.

این هنرمند صنایع‌دستی، از استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان در نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی تهران از غرفه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: شناساندن توانایی‌های صنایع‌دستی استان از محاسن این نمایشگاه بود.

شیری با انتقاد از عدم تشخیص کیفیت آثار صنایع‌دستی از جمله در رشته ورنی از سوی برخی اقشار مردم، گفت: متأسفانه تمایل عموم به خرید صنایع‌دستی ارزان است تا باکیفیت، که این عامل باعث می‌شود تقاضا برای خرید آثار اصیل کمتر شود.

وی یادآور شد: امکان درآمدزایی برای بافندگان ورنی، در چند سال اخیر از حالت مقطعی و غیر متمرکز خارج شده و امیدواریم با حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، زمینه فعالیت‌های کارگاهی و متمرکز با اشتغال بیش از پیش در این رشته فراهم شود. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول