اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری دشتستان:

80 اثر در دشتستان ثبت ملی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی و گردشگری دشتستان گفت: 80 اثر در دشتستان ثبت ملی شده است.

80 اثر در دشتستان ثبت ملی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان مهدی بسارده شامگاه شنبه در نشست مسئولان اظهار داشت: توجه به میراث فرهنگی و آثار باستانی و فرهنگی اهمیت و ارزش زیادی دارد و همه باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

وی افزود: دشتستان دارای آثار ارزشمند و مهمی است که برای حفظ و حراست از این آثار و همچنین برای بازسازی و بهسازی این آثار باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

رئیس میراث فرهنگی دشتستان از کمبود اعتبارات میراث فرهنگی در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: سال گذشته به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، 35 میلیارد ریال پیشنهاد اعتبار دادیم ولی متاسفانه تنها اعتباری که به ما تخصیص دادند، مبلغ 250 میلیون تومان بود.

بسارده افزود: 100 میلیون تومان از آن مبلغ برای کاروانسرای مشیر برازجان، 100 میلیون تومان برای پل مشیر و 52 میلیون تومان هم برای آغاز مرمت کاروانسرای مشیر دالکی اختصاص یافته بود که از آن اعتبارات، مبالغ کاروانسرای برازجان و پل مشیر به مطالبات پیمانکار تعلق گرفت و عملا بودجه‌ای برای کار نماند.

وی ادامه داد: در این سازمان دو نوع اعتبار کسب می‌شود که بخش اعظم آن اعتبار استانی است و باید توسط فرمانداری‌ها اختصاص یابد و اعتبار دیگر ملی است که از مرکز و تهران دریافت می‌کنیم و برای آثاری است که ثبت ملی هستند و بر همین اساس در سال گذشته ما با پیگیری‌های خودمان از تهران، توانستیم حدود 300 میلیون تومان اعتبار ملی برای انجام کارهایمان در شهرستان دریافت کنیم.

رئیس میراث فرهنگی دشتستان از پیشنهاد اعتبار 22 میلیارد ریالی برای میراث فرهنگی دشتستان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار را به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پیشنهاد داده‌ایم که امیدوار هستیم با تخصیص این اعتبارات بتوانیم در خدمت فرهنگ و تاریخ شهرستان باشیم.

بسارده بیان کرد: بیش از 70 درصد میراث فرهنگی استان بوشهر در شهرستان دشتستان قرار دارد و از 186 اثر که ثبت استانی شده، 80 اثر ثبت ملی شده است.

وی با بیان اینکه شناسایی آثار و ثبت ملی آنها از مرمت آثار بسیار پیچیده‌تر است اذعان کرد: باید از همه توان و ظرفیت موجود برای رشد و توسعه فرهنگ شهرستان اهتمام ورزیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول