اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان:

27 هزار هکتار از اراضی دشتستان زیر کشت نخیلات است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی دشتستان گفت: 27 هزار هکتار از اراضی دشتستان زیر کشت نخیلات است.

27 هزار هکتار از اراضی دشتستان زیر کشت نخیلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حسین قیصری بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان جهاد کشاورزی دشتستان اظهار داشت: دشتستان دارای بیشترین میزان سطح زیر کشت کشاورزی در سطح استان است و در سال‌های گذشته شاهد رشد و توسعه کشاورزی در این شهرستان بوده‌ایم.

وی افزود: بر اساس آمار موجود بیش از 27 هزار هکتار از اراضی دشتستان به کشت نخیلات اختصاص دارند و جایگاه دشتستان در تولید خرما غیر قابل انکار است.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 120 هزار تن خرما در دشتستان تولید شد که امسال با توجه به بهبود وضعیت آبیاری و تمهیدات اندیشیده شده انتظار داریم میزان تولیدات خرما افزایش یابد.

قیصری تصریح کرد: افزایش کیفیت خرما و به ویژه بهبود کیفیت بسته‌بندی محصول خرما از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره است که انتظار داریم با تلاش جهاد کشاورزی استان و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت به نتایج ارزشمندی برسیم.

وی اضافه کرد: توسعه صنایع تبدیلی خرما و تلاش برای صادرات خرما از جمله برنامه‌های مسئولان است که بدون تردید نقش مهمی در حل مشکلات معیشتی باغداران و فعالان عرصه خرما دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در عرصه خرما صورت بگیرد، تلاش کشاورزان برای ارتقای سطح کیفیت محصولات تولیدی است که این موضوع می‌تواند عاملی برای افزایش و ارتقای وضعیت کشاورزی در این شهرستان باشد.

قیصری با اشاره به تمهیدات و تسهیلات اندیشیده شده برای توسعه کشاورزی در دشتستان گفت: با تلاش و فعالیت فرماندار و با همکاری همه مسئولان، تسهیلات ویژه‌ای به فعالان کشاورزی در دشتستان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده و بدون تردید کشاورزان در عرصه تولید نقش اساسی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول