اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور جوان استاندار البرز خبر داد

اجرای طرح شناسایی نخبگان جوان در البرز

خبرگزاری فارس: مشاور جوان استاندار البرز از اجرای طرح شناسایی نخبگان جوان در دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد.

اجرای طرح شناسایی نخبگان جوان در البرز

مهیار حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: جامعه ایران از نظر میانگین سنی جزو جوان‌ترین کشورهای دنیا محسوب شده که این امر به خودی خود مزیت‌های بسیاری را برای اداره کشور ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ از جمله در حوزه علمی مانند دستیابی به دانش صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای و یا علم هوا و فضا توسط جوانان متدین و با نشاط کشورمان اجرا شده و در این زمینه‌ها دستاوردهای بزرگی نیز تجربه کرده‌ایم.

ضرورت بهره‌مندی از توانمندی نسل جوان برای اداره کشور

مشاور جوان استاندار البرز ادامه داد: پس از تشکیل دولت نهم یکی از موضوع‌هایی که از سوی شخص رئیس جمهوری به صورت جدی پیگیری شده و می‌شد، استفاده از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های نسل جوان در اداره کشور بود.

حسینی تصریح کرد: در همین زمینه طرح مشاوران جوان در دولت اجرایی شد که خوشبختانه موفقیت‌آمیز نیز بوده و با جدیت بیشتری از سوی دولت و دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور پیگیری می‌شود.

وی افزود: پس از تشکیل استان البرز از سوی مسئولان ارشد استانی ضرورت بهره‌مندی از این توانمندی‌ها مورد تاکید قرار گرفت و مشاوران جوان در استانداری و دستگاه‌های مختلف مشغول به خدمت شدند.

مشاور جوان استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین و تصویب طرح شناسایی نخبگان جوان در دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد و گفت: بر این اساس هر یک از دستگاه‌های فعال در البرز اقدام به شناسایی نخبگان جوان درون آن سازمان خواهند کرد.

شناسایی 5 جوان نخبه در هر دستگاه اجرایی البرز

حسینی متذکر شد: البته ممکن است در حوزه فعالیت دستگاهی جوانان نخبه بسیاری باشند که خارج از چارچوب اداری آن دستگاه فعال هستند که در این طرح مسئولان شناسایی این افراد را نیز در دستور کار خود دارند.

وی ادامه داد: بنابراین در تلاش هستیم که هر یک از دستگاه‌های اجرایی 5 جوان نخبه را در حوزه کاری خود شناسایی کرده و در نهایت آنها را به اداره مشاوران جوان استانداری البرز معرفی کنند.

حسینی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا صرف شناسایی این جوانان بر اساس طرح فوق اهمیت دارد؟ گفت: طرحی کلان در واحد مشاوران جوان استانداری البرز تهیه و تدوین شده که در آن راهکارهای بهره‌مندی صحیح از توانمندی‌ جوانان مورد اشاره قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بنابراین در گام بعدی و پس از شناسایی این جوانان، اقدام به بهره‌مندی صحیح از توانایی‌ها و ظرفیت‌‌های نخبگان جوان در بخش اداره دستگاه‌های اجرایی خواهیم کرد.

حسینی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح فوق،‌ جوانان البرزی نقش بیشتری در مدیریت استان ایفا کنند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول