اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی

روزانه بیش از 400 تن شیر تولیدی مازاد در خراسان‌رضوی صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر روزانه بیش از 400 تن شیر تولیدی مازاد در استان خراسان‌رضوی به سایر استان‌های کشور از جمله شمال کشور و تهران صادر می‌شود.

روزانه بیش از 400 تن شیر تولیدی مازاد در خراسان‌رضوی صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین صفرپور ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی که در محل سالن اجتماعات اداره‌کل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت:‌ در حال حاضر روزانه بیش از 400 تن شیر تولیدی مازاد در استان خراسان‌رضوی به سایر استان‌های کشور از جمله شمال کشور و تهران صادر می‌شود و هم‌چنین در بحث تخم‌مرغ نیز روزانه بیش از 10 هزار تن مازاد به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

وی افزود: اینکه از سوی برخی اظهار می‌شود که در استان خراسان‌رضوی کمبود تولید مرغ و گوشت قرمز داریم اشتباه است و در این استان هیچ کمبودی در گوشت قرمز و مرغ نداریم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در همین راستا با توجه به دام سبک موجود در استان پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری حدود 65 هزار تن گوشت قرمز تولید شود.

صفرپور با بیان اینکه بیش از 6 میلیون راس دام در استان داریم، یادآور شد: در سال‌های گذشته هدف افزایش کمی محصول بود اما در حال حاضر با رسیدن به خودکفایی، تمرکز را از بحث کمی به کیفی بودن محصول سوق داده‌ایم و در این راستا توجه و تمرکز ما در حال حاضر بر روی تولید شیرهای با کیفیت بالا و با خواص امگا 3 و تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک است.

وی در ادامه با اشاره به آثار تب کریمه‌کنگو در استان گفت: طی 2 ماه اخیر مصرف گوشت قرمز در استان پایین آمد و در مصرف مرغ افزایش پیدا کرد ولی مصرف گوشت قرمز اکنون از سوی مردم با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در حال بازگشت به وضعیت عادی است.

صفرپور در ارتباط با افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازارهای سطح مشهد تصریح کرد: علت افزایش قیمت مرغ و گوشت قرمز افزایش نهاده‌ها و قیمت تمام شده تولید است.

وی افزود: بالا بودن قیمت مواد اولیه موجب شده تا قیمت محصول تولیدی افزایش یابد و در این شرایط نمی‌توان با تولید چکشی عمل کرد و انتظار داشت محصولی که با هزینه تمام شده بالا تولید شده را ارزان‌تر و با ضرر به بازار عرضه کنند.

معاون جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در خاتمه اختصاص یارانه به بخش تولید را از جمله راهکارهای در راستای کنترل و تنظیم بازار دانست و اظهار داشت:‌ در روزهای اخیر حدود 3 میلیارد تومان از محل صندوق حمایت بخش کشاورزی اعتبار به استان اختصاص یافته است که تلاش می‌کنیم با دریافت این پول از آن برای خرید جو، ذرت و سویا هزینه کرده و با تزریق به موقع آن به بازار قیمت‌ها را کنترل کرده و بتوانیم به خوبی بازار را تنظیم کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول