اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک تشریح کرد

‌آخرین وضعیت مناطق آسیب‌‌دیده از زمین‌‌لرزه در بستک

خبرگزاری فارس: فرماندار بستک با اشاره به سفر استاندار هرمزگان به این شهرستان، ضمن تشریح آخرین وضعیت آسیب‌دید‌گان از زمین‌لرزه در روستاهای بستک، از تصویب مصوباتی با هدف رفاه بیشتر مردم این مناطق خبر داد.

‌آخرین وضعیت مناطق آسیب‌‌دیده از زمین‌‌لرزه در بستک

به گزارش فارس از شهرستان بستک در شمال‌غربی هرمزگان، جواد قناعتی عصر شنبه در نشستی پیرامون "تحولات این شهرستان طی دولت‌های نهم و دهم" به سفر اخیر استاندار هرمزگان به این شهرستان و برگزاری نشست مربوط به بررسی مصوبات مربوطه در استانداری اشاره کرد و اظهار داشت: وقوع زمین‌لزره طی ماه‌های گذشته در برخی از روستاهای شهرستان سبب بروز مشکلاتی شد که یکی از دستورات مورد تاکید مقامات عالی استان حل مشکلات موجود در این راستاست.

وی در همین راستا ادامه داد: برخی از اهالی روستاهای منطقه فرامرزان جناح هم‌چنان در چادر سکونت دارند که استاندار به خدمت‌رسانی مطلوب و فراهم کردن امکانات برای مناطق زلزله‌زده تأکید کرده است.

فرماندار شهرستان بستک اضافه کرد: مقرر شده است که جمعیت هلال احمر تعداد 564 تخته چادر مورد نیاز زلزله‌زدگان را تأمین و با هماهنگی فرمانداری در اختیار مردم منطقه قرار دهد.

قناعتی افزود: هم‌چنین طبق مصوبات، ستاد حوادث و مدیریت بحران نیز در راستای تسهیل خدمت‌رسانی بهداشتی و درمانی این خانوارها یک دستگاه کانکس تهیه و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان برای نصب در منطقه قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: هم‌چنین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در جهت تأمین آب مورد نیاز اهالی و شرکت توزیع برق نیز نسبت به برطرف کردن مشکل برق آنان اقدام می‌کنند.

به گفته این مسئول مقرر شده که بنیاد مسکن استان نیز تسهیلات لازم برای ساخت 564 واحد مسکن روستایی به میزان هر واحد 125 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد را در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهد که تا یک‌ هزار و 500 فقره وام پیش‌بینی شده است.

قناعتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هر چند که در سال‌های اخیر گام‌های مهمی در راستای عمران و آبادانی شهرستان بستک برداشته شده بود اما برخی از مشکلات شهرستان هم‌چنان بی‌پاسخ مانده بود که در سفر اخیر استاندار به این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار شهرستان بستک تعداد مصوبات سفر استاندار هرمزگان به این شهرستان را 43 مصوبه در بخش‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، آب، برق، تلفن، راه، مسکن، سیاسی امنیتی، ورزش و عمران شهری اعلام کرد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول