اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز تاکید کرد

ترویج روحیه معنوی در جشن‌های مذهبی

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز گفت: از فرصت ایام جشن‌های مبعث رسول اکرم (ص) و شعبانیه باید در راستای تقویت روحیه معنوی جامعه بهره برد.

ترویج روحیه معنوی در جشن‌های مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا گرامی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنار جشن‌های اعیاد شعبانیه، تقویت فعالیت‌های معنوی و فرهنگی را پیش‌بینی کرده‌ایم که گشت‌زنی نیروهای بسیج در قالب گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر، توزیع بسته‌های فرهنگی، از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: در این موقعیت حساس که زیر فشارهای بین‌المللی در عرصه‌های مختلف به ویژه تهاجم فرهنگی قرار داریم، باید از مناسبت‌های پیش رو مانند عید مبعث و نیمه شعبان استفاده کرده و به تبیین نقش و جایگاه انقلاب اسلامی برای جوانان بپردازیم.

فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز اضافه کرد: رویکرد در برنامه‌های امسال سپاه بقیة‌الله شیراز، با توجه به محوریت شهر مقدس شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) این است که برنامه‌ها را در مناطق محروم و پایین شهر و با محوریت خود مردم برگزار کنیم و پایگاه‌های مقاومت فقط برنامه‌ریزی و هماهنگی را عهده دارند.

گرامی با اشاره به اینکه جشن‌های عید مبعث 28 خرداد ماه جاری در محله سنگ سیاه شیراز برگزار می‌شود ادامه داد: اعیاد شعبانیه امسال که از سوم شعبان شروع می‌شود، با هفته جهاد کشاورزی، اصناف و قوه قضائیه مصادف شده است و برنامه‌ها با همکاری بیشتر اقشار و ارگان‌های مختلف انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: جشن میلاد امام حسین (ع) با مشارکت اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی در پاساژها و مراکز تفریحی تجاری و به صورت متمرکز در تالار احسان شیراز برگزار می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه این جشن در محله کوزه‌گری با مشارکت خود مردم محل برگزار می‌شود گفت: بسیج کارگری با استفاده از پتانسیل‌های خود، مراسم جشن میلاد گل‌های باغ نبوت را در سینما ایران برگزار می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز با بیان این که جشن بزرگ میلاد حضرت علی‌اکبر و روز جوان در حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) برگزار می‌شود بیان کرد: این جشن‌ها در بوستان آزادی و باغ جنت با نماز مغرب و عشاء همراه است.

گرامی گفت: یکی از مسائلی که باید در جشن‌های خودجوش محلات در نظر گرفت، استفاده از نمادها و موسیقی‌ها و مداحی‌های در شأن اهل بیت (ع) است که بسیج در طرح خیمه‌های انتظار، نوارهای با همین مضمون را پخش و اهدا می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز در پایان خاطرنشان کرد: اول تیر ماه امسال اردوهای فرهنگی طرح هجرت دانش‌آموزی افتتاح می‌شود.

وی افزود: امسال بیش از 6 هزار دانش‌آموز منطقه سه آموزش و پرورش در این طرح در قالب ترمیم مدارس و دوخت مانتو شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول