اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری:

37 حلقه چاه در چهارمحال و بختیاری خشک شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: 37 حلقه چاه تامین‌کننده آب آشامیدنی در این استان خشک و از مدار خارج شد.

37 حلقه چاه در چهارمحال و بختیاری خشک شد

اصغریزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در ادامه خشکسالی‎های اخیر متاسفانه آب 162 چاه‌ تامین‌کننده آب آشامیدنی این استان بین 10 تا 40 درصد کاهش یافت و 37 حلقه چاه نیز خشک و از مدار خارج شده است.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده و اقدامات صورت گرفته در این استان به منظور تامین آب شرب مردم در شهرهای مختلف این استان، افزود: برای جبران کمبود آب تصمیم به جایگزینی آب‌های سطحی از جمله آب رودخانه‌ها و چشمه‌ها برای برطرف کردن نیاز شهروندان گرفته‌ایم که اقدامات لازم در این راستا در دست انجام است.

یزدانی تصریح کرد: برای برطرف کردن بخشی از نیاز آب شرب شهروندان در حال حاضر از آب چشمه‎های ماری فارسان، کوهرنگ، باباحیدر، باغ رستم اردل، دهنو ناغان، برم لردگان و گهرو استفاده می‌شود.

وی بر ضرورت همکاری مردم برای تامین آب و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در این استان تاکید کرد و افزود: خشکسالی پدیده‏ای طبیعی است که متاسفانه بخش‎هایی از کشورمان از جمله استان چهارمحال و بختیاری در سال‎های اخیر با آن مواجه شده‌اند که باید شهروندان در نقاط مختلف با رعایت صرفه‎جویی و پرهیز از اسراف در مصرف آب به کمک مسئولان بیایند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف درست و بهینه آب را گامی مهم در این راستا عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه‌های جمعی نقش مهمی در این راستا به ویژه در مقوله آموزش مردم برای مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدررفت آن دارند که لازم است وارد میدان شده و به رسالت خود در این راستا عمل کنند.

به گفته یزدانی رسانه‎های جمعی در شناسایی و جلوگیری از اتلاف و هدر دادن آب به عنوان یکی از نعمات گران‎قدر خداوند، سهمی بسزا و قابل توجه دارند که نمی‌توان آن را انکار کرد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول